جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۳۹۶
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

فکرشهر: ۲۰ دستگاه خودرو عملیاتی به منظور ارتقاء توان عملیاتی مرزبانی در سواحل در راستای افزایش امنیت مرزها، به ناوگان عملیات مرزبانی استان بوشهر محلق شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سردار ولی الله رضایی‌نژاد صبح امروز در آیین الحاق خودرو‌های عملیاتی به ناوگان مرزبانی استان بوشهر با بیان اینکه این استان دارای مرزساحلی و دریایی است اظهار داشت: استان بوشهر دارای بیش از ۷۰۰ کیلومتر مرزدریایی با ۴ کشور حاشیه خلیج‌فارس است و افزون‌بر ۹۰۰ کیلومتر مرز ساحلی در استان وجود دارد.

وی، با اشاره به افزایش ناوگان دریایی فرماندهی مرزبانی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در ۳ تا ۴ سال گذشته ناوگان دریایی استان بوشهر افزایش یافته و شناور‌های ۶۰ فوتی و انواع شناور‌های عملیاتی سبک و سنگین به این مرزبانی پیوسته است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با تاکید تقویت ناوگان عملیاتی برای سواحل استان خاطر نشان کرد: در این راستا نیاز است از خودرو‌های عملیاتی برای مراقبت از سواحل استفاده کرد.

سردار رضایی‌نژاد با بیان اینکه با الحاق این خودرو‌های عملیاتی خلاء‌های این حوزه برطرف شده است افزود: با مهم بر تقویت امنیت پایدار سواحل و مرز‌های دریایی افزوده می‌شود.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر استیفای حقوق دولت و مرزنشینان را راهبرد فرماندهی استان دانست و تاکید کرد: در کنار این، مبارزه با سوداگران مرگ، قاچاقچیان کالا و مواد مخدر و موضوعات امنیتی در دستور کار قرار دارد.

سردار رضایی‌نژاد از افزایش ۶۰ درصدی کشف کالای قاچاق در ۱۱ ماه امسال خبر داد و تصریح کرد: در ۱۱ ماه امسال به ارزش ۴۵۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در مرز‌های دریایی و سواحل استان بوشهر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش دارد.

وی، تعامل و همکاری با نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس و نیروی انتظامی در سواحل در برخورد با متخلفان را مورد تاکید قرار داد و افزود: امید می‌رود با تعامل و همکاری مرزنشینان، مشارکت نیروی دریایی سپاه و نیروی انتظامی بتوانیم در جلوگیری از ایجاد اخلال اقتصادی و قاچاق کالا اقدام موثرتری انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر هم از برقراری امنیت پایدار در مرز دریایی خلیج‌فارس و سواحل استان بوشهر خبر داد و گفت: هرگونه توطئه دشمنان در ایجاد ناامنی، با تلاش نیرو‌های مسلح، نظامی و انتظامی خنثی می‌شود.

محمدتقی ایرانی کارکنان نیروی دریابانی و مرزبانی استان بوشهر را خدوم و پرتلاش در تقویت پایدار امنیت در سواحل و مرز‌های دریایی دانست و تصریح کرد: اکنون امنیت در استان بوشهر در ابعاد گوناگون سواحل، دریایی و زمینی پایدار و مطلوب است که آرامش در جامعه را فراهم کرده است.

وی، تجهیز زیرساخت‌ها و امکانات عملیاتی به نیرو‌های مرزبانی و انتظامی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: در سال‌های گذشته فعالیت‌های قابل توجهی در تجهیز ناوگان مرزبانی شده و امروز هم ۲۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت عملیاتی مجهز و مناسب به این ناوگان افزوده شد.

ایرانی، پیگیری برای افزایش امکانات مناسب‌تر نیروی مرزبانی استان بوشهر را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: تقویت امنیت پایدار در سواحل استان بوشهر در مرز دریایی در خلیج‌فارس مورد توجه ویژه قرار دارد و در آینده بر این تجهیزات افزوده می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به کشفیات قاچاق کالا و سوخت خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته در برخورد با قاچاقچیان کالا و سوخت اقدامات مهم و موثری انجام و سبب ایجاد امنیت پایدار در سواحل و مرز‌های ساحلی و خشکی شده است.

وی، با بیان اینکه با تلاش نیرو‌های عملیاتی، فضای استان بوشهر برای قاچاقچیان ناامن شده است خاطر نشان کرد: مرز دریایی و ساحلی استان امن است و هرگونه توطئه دشمنان در ایجاد ناامنی با تلاش نیرو‌های پرتوان، تیزبین و هوشیار مسلح، نظامی، انتظامی و امنیتی خنثی می‌شود.

ایرانی، بیان کرد: هوشیاری نیرو‌های مسلح استان بوشهر در این خطه از خلیج‌فارس همواره سبب امنیت و آرامش مردم و نظام جمهوری اسلامی بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر