پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۴۲۶
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

فکرشهر: رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: مشارکت حداکثری مردم، نماد تاثیرگذاری در یک نظام مردم‌سالار، پویا و پرنشاط است و همه ما وظیفه داریم تا شرایط حضور حداکثری در انتخابات را مطابق منویات رهبر معظم انقلاب فراهم کنیم.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمدتقی ایرانی در کارگاه آموزشی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های شهر و روستا با حضور بخشداران و معاونین سیاسی فرمانداری‌های استان بوشهر بیان کرد: ما به عنوان مجری انتخابات در هر شرایطی موظف به برگزاری انتخابات قانونمند هستیم و البته هر انتخابات شرایط خاص خود را دارد.
 
وی با اشاره به فشار‌های حداکثری آمریکا و هم پیمانان آن برای دلسرد کردن مردم، افزود: ما در شرایطی به استقبال انتخابات می‌رویم که تحریم‌های ظالمانه و تهدیدات دشمن همچنان باقی است، اما بر اساس اطلاعات دریافتی تمایل به مشارکت در انتخابات به عنوان مهم‌ترین رویداد ملی سال ۱۴۰۰ روز به روز در حال افزایش است و وظیفه همه ماست تا شرایط حضور حداکثری در انتخابات را مطابق منویات رهبر معظم انقلاب فراهم کنیم.
 
رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر عنوان کرد: بسیاری از دستاورد‌های مردم‌سالارانه کمک می‌کنند که مردم برای حضور در انتخابات انگیزه داشته باشند و مهم‌تر از همه باید بپذیریم که دموکراسی به عنوان ابزار اداره جامعه جایگزینی ندارد.
 
وی تاکید کرد: اگر خدای ناخواسته تاثیر رای مردم را نادیده بگیریم؛ چه جایگزینی برای آن می‌خواهیم به مردم عرضه کنیم؟
 
ایرانی با اشاره به تاثیر مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: مشارکت حداکثری مردم، نماد تاثیرگذاری در یک نظام مردم‌سالار، پویا و پرنشاط خواهد بود. مشارکت، تاثیر گذاری ما را بر روند اداره کشور نشان می‌دهد و نبود مشارکت تاثیر پذیری ما را از کنش دیگران افزایش می‌دهد.
 
شرایط حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم مشارکت حداکثری اشاره و تاکید کرد: باید الزامات قانون اساسی را بپذیریم و بر اساس آن عمل کنیم. ایرانی ادامه داد: باید شرایط را برای حضور گسترده مردم فراهم کنیم و همه ارکان انتخابات چه ناظرین و چه مجریان انتخابات، باید در برابر عملکرد خود پاسخگو باشند و مردم اطمینان داشته باشند که انتخابات بر اساس قانون برگزار خواهد شد.
 
وی بیان کرد: وظیفه مهم ما اعتمادسازی است و این اعتماد مردم به مجریان و ناظران انتخابات و صیانت از رای تک‌تک افراد، مولفه مهمی است که باعث افزایش مشارکت می‌شود.
 
رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: برای ما قانون و فرامین رهبر معظم انقلاب _که در حکم قانون محسوب می‌شود- ملاک است و راهبرد جمهوری اسلامی در انتخابات در بیان امام (ره) بر مبنای «میزان رای ملت است» و در بیان رهبر معظم انقلاب «حق الناس» و مشارکت حداکثری برای درمان درد‌های مزمن جامعه خواهد بود.
 
وی با اشاره به تاثیر مشارکت حداکثری بر سیاست داخلی و خارجی عنوان کرد: اقتدار نظام جمهوری اسلامی به حضور ملت است و همان گونه که امام راحل میزان را رای ملت دانستند و اصل را بر حضور مردم و تعیین کنندگی مردم قرار دادند؛ ما نیز وظیفه داریم که در همین زمینه بستر لازم را برای حضور مردم در انتخابات فراهم کنیم و امیدواریم شرایط به گونه‌ای شکل بگیرد که حضور نمایندگان همه سلایق در انتخابات رقم بخورد و شاهد انتخابات پرشور و حداکثری باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر