پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۴۲۹
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت:سهم این شهرستان در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی منابع طبیعی در مقایسه با دیگر نقاط استان بوشهر کم و ناچیز است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا مهرجو روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه از محل اعتبارات صندوق ذخیره توسعه ملی، منابع خیلی خوبی در اختیار ادارات کل منابع طبیعی سراسر کشور قرار گرفته و طرح‌های خوبی در زمینه آبخیزداری و آبخوان‌داری اجرایی شده‌است اما سهم شهرستان گناوه در رده‌های آخر نسبت به دیگر مناطق استان بوشهر قرار دارد.

وی اظهار کرد: انتظار داریم در اختصاص سهمیه پروژه‌های منابع طبیعی به این شهرستان نگاه و توجه خاصی لحاظ شود.

فرماندارگناوه گفت: با توجه به اینکه پروژه سدخاکی آبخیزداری تاجملکی اجرایی و دچار آب بردگی در سیل امسال شد، مردم دائم از ما مطالبه‌گری می‌کنند که هرچه زودتر وضعیت آن مشخص شود.

وی افزود: باتوجه به احتمال بارندگی‌های آخرسال و فروردین سال آینده، تسریع در رفع ایراد و مشکلات و اصلاحاتی که در اجرای این پروژه نیاز است، ضرورت دارد.

مهرجو گفت: روستاهای چهارروستایی، چهارمحال، چهاربرج و مال محمود بخش ریگ از مناطق مهم بخش کشاورزی شهرستان است که آب آنان ازطریق چاه تامین می‌شود و نیاز به اجرای طرح‌های آبخیزداری دارند.

فرماندارگناوه بیان کرد: تشکیلات اداری منابع طبیعی شهرستان باتوجه به گستردگی فعالیت و حجم کاری جوابگو نیست و نیاز است یک بازنگری در زمینه نیرو و امکانات صورت گیرد و تقویت شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: شهرستان گناوه از مناطق بیابانی این استان است و طرح‌های خیلی خوبی در این بخش وجود دارد که نیاز به اعتبار استانی است.

غلامرضا  منتظری افزود: درکمیته برنامه‌ریزی ۴۵۰ میلیون تومان برای شهرستان گناوه مصوب شده که نسبت به نیازها  پایین است و از این مجموع  ۲۰۰ میلیون تومان موافقت نامه مبادله شده‌است.

وی اظهارکرد: در جلسه با نماینده حوزه انتخابیه  ۲۰۰ میلیون تومان برای مطالعه حوضه آبخیز چهارروستایی پیش بینی شده‌است.

منتظری گفت: با توجه به اینکه برای انجام مطالعه حوضه آبخیزداری، اعتباری از محل اعتبارات ملی اختصاص نیافته است، در اعتبارات استانی باید بهتر دیده شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزود: برای مرمت و بازسازی دره تاجملکی گناوه ، طراحی توسط مشاور صورت گرفته و بنا داریم در اولین فرصت کار را شروع کنیم.

وی گفت: این پروژه هنوز تحویل موقت نشده‌است و باید پیمانکار و مشاور آن نسبت به اشکالاتی که بر این پروژه وارد است، پاسخگو باشند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر