جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۴۳۸
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

فکرشهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی استان بوشهر گفت: انجمن ادبی این شهرستان در بنیاد شعر و ادب ایرانیان به ثبت رسید.

به گزارش فکرشهر، حمید زارعی روز چهارشنبه در گفت گو با ایرنا افزود: شهرستان دشتی به عنوان مهد علم، فرهنگ و ادب همواره زبانزد خاص و عام در استان بوشهر و کشور بوده که فعالیت‌های انجمن‌های فرهنگی و ادبی دشتی در شناخته شدن این شهرستان به این عناوین پررنگ است.

زارعی اظهار کرد: انجمن‌های ادبی و فرهنگی به عنوان نهادهای غیر دولتی می‌توانند در اعتلا و ارتقای ادبیات یک منطقه موثر باشند.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره فعالیت‌های انجمن‌های ادبی را زیرنظر قرار داده و به دلیل استقبال عمومی ساماندهی آنها را با هدف برنامه‌ریزی، حمایت، تخصیص منابع و ایجاد یک هویت جمعی در بنیاد شعر و ادبیات ایرانیان در دستور کار گرفته است.

زارعی با اشاره به اینکه انجمن‌ها برای اطلاع از شرایط و مطالعه آیین‌نامه می‌توانند به سامانه اینترنتی hlclubs.ir مراجعه کنند، بیان کرد: مدیر انجمن‌ها برای ثبت باید پس از اطمینان از داشتن شرایط لازم از طریق "سامانه جامع امور انجمن های ادبی اقدام کنند.‎

وی اضافه کرد: فرآیند دریافت شناسه انجمن‌های ادبی به ساده ترین شکل ممکن انجام می‌شود و در صورت دارا بودن شرایط و ثبت اطلاعات در مدت ۱۵ دقیقه مدیر مسئول شناسه را دریافت می‌کند.

زارعی ادامه داد: انجمن های ادبی "محمدخان دشتی" و "اهل قلم" به ترتیب با مدیر مسئولی بانوفرخ رزمی و فرشته گزدرازی در بنیاد شعر و ادب ایرانیان ثبت شده‌است.

وی بیان کرد:  انجمن اهل قلم در سال‌های گذشته فعالیت‌های چشمگیری داشته و توانسته است در جذب استعدادهای داستان نویسی شهرستان اثرگذار باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی گفت: پیش از این انجمن‌های ادبی فایز دشتی، مندستان شیخیان و گندم کاکی به ثبت رسیده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر