پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۴۸۵
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

فکرشهر: دبیر کل حزب موتلفه اسلامی درباره شکل گرفتن دو طیف انقلابی و اصولگرا و بی‌نصیب ماندن اصولگرایان سنتی چون میرسلیم و یزدی‌خواه از مناصب مجلس یازدهم، یادآور شد: سنتی و غیرسنتی، انقلابی و غیرانقلابی نداریم همه به جبهه اصولگرایی تعلق داریم مگر اصلاح طلبان خودشان را غیرانقلابی می‌دانند؟ کدام جریان خودش را انقلابی نمی‌داند؟ همین آقای صادق زیباکلام هم خودش را انقلابی می‌داند اما می‌گوید انقلابی کسی است که من می‌گویم. زیباکلام ۴۰ روز با من در کمیته مشترک ضدخرابکاری در زندان انفرادی بود.

به  گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: وقتی وارد سلول انفرادی شدم دیدم زیباکلام آنجاست و با هم گپ زدیم. به دلیل کثرت مبارزان بازداشت شده در زمان طاغوت، انفرادی ما گاهی ۱۳ تا ۱۴ نفره می‌شد. یکشب در انفرادی با زیباکلام و دو تا سه نفر دیگر نشسته بودیم آمدند ۲ نفر را بردند. زیباکلام چون قبل از من آنجا بود، گفت که مثل اینکه امشب همه را می‌برند احتمال دارد شما تنها بمانید نگران نباشید. گفتم نگران نیستیم! زندان است دیگر و انسان نیز باید زندان را تحمل کند.

این مبارز علیه نظام ستمشاهی یادآور شد: در این گیر و دار در باز شد و یکی یکی به داخل آمدند و ۱۲ نفر شدیم. شب که می‌خواستیم بخوابیم مجبور شدیم به پهلو بخوابیم و کسی نمی‌توانست طاق باز بخوابد. دو تا رو به هم و دو تا پشت به هم. نصف شب رسولی و منوچهری آمدند در باز نمی‌شد. زیباکلام پشت در بود. گفتند که این چه وضعش است، زیباکلام پاسخ داد ما باید از شما بپرسیم که این چه وضعش است! مگر ماهی ساردین هستیم که ما را اینگونه بغل هم چیدید.

بادامچیان اضافه کرد: زیباکلام هنگام بازداشت جزو کنفدراسیون دانشجویی در اروپا بود و فرد مذهبی و اهل نماز و روزه بود. اما در عین حال ذهنیت روشنفکرمابی داشت الان هم همینطور است. او چون در تظاهرات کنفدراسیون شرکت کرده بود. پس از بازگشت به ایران بازداشت شده بود. مامور ساواک در کنفدراسیون فعالیت‌های سیاسی‌اش را گزارش کرده بود. البته دانشگاهی که در لندن او در آن درس می‌خواند از او حمایت کرد.

وی با خنده گفت: حالا آدمی مثل زیباکلام و با این طرز فکر آمده پشت تلویزیون از رضاخان حمایت می‌کند! خسرو معتضد بسیار کارآزموده و مطلع است. و زیباکلام را متوجه اشتباهات تاریخی و سیاسی کرد. ان‌شاء الله متوجه شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر