جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۴۹۰
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

فکرشهر: سناتور تام كاتن و بیش از 40 عضو جمهوری خواه کنگره قطعنامه ای را برای مخالفت با هرگونه اقدامی در جهت لغو تحریم های ایران ارائه كردند. این اقدام قانونگذاران جمهوری خواه نشان دهنده مخالفت هایی است که دولت بایدن در تلاش برای بازگشت به توافق هسته ای 2015 با آن ها مواجه شده است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از انتخاب، این قطعنامه مطابق با نسخه ای که در اختیار بلومبرگ قرار گرفته، با کاهش مجدد تحریم های ایران و هر اقدامی برای لغو ممنوعیت دسترسی ایران به سیستم مالی ایالات متحده مخالفت می کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده است تا زمانی که ایران به اجرای تعهدات خود ذیل توافق هسته ای که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق از آن خارج شد، برنگردد، تحریم ها را کاهش نمی دهد. اما آمریكا پیشنهاد داده است كه تحت نظارت 5 كشور دیگر كه در تدوین توافق هسته ای شركت داشته اند، با ایران ملاقات كند. تاکنون ایران به این پیشنهاد پاسخ نداده است.

امضا کنندگان این قطعنامه در مجلس نمایندگان و سنا در بیانیه ای گفتند: "ایالات متحده باید تحریم های ایران را تا زمانی که این کشور جاه طلبی های هسته ای خود را کنار بگذارد و به حمایتش از خشونت و ترور در منطقه پایان دهد، حفظ کند. ایران در زمان دولت اوباما از سیاست های ضعیف اوباما استفاده کرد و رئیس جمهور بایدن نباید همان اشتباهات را تکرار کند."

این قطعنامه عمدتاً نمادین است و با توجه به کنترل دموکرات ها بر هر دو مجلس کنگره، شانس کمی برای تصویب دارد. با این وجود، هشداری به دولت بایدن و ایران است که دور زدن کنگره، توافق های آتی را به خطر می اندازد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر