جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۴۹۱
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

فکرشهر: مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با موافقت سازمان جهانی خوابار و کشاورزی ملل متحد ( فائو) طرح پرورش بز نژاد عدنی در این استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان بوشهر، شهریار مرشدی اعلام کرد: استان بوشهر به عنوان نخستین مجری پایلوت طرح پرورش بز نژاد عدنی، مختص زنان روستایی و عشایری عضو صندوق اعتبارات خرد در کشور قرار گرفته است.

وی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح کمک به اقتصاد خانواده‌های کم بضاعت، بی سرپرست و بد سرپرست است و اعتبار این طرح بلاعوض و از سوی سازمان جهانی فائو FAO پرداخت می‌شود.

مرشدی افزود: اجرای این طرح در روستای تل اشکی شهرستان بوشهر برای تعداد ۵ زن روستایی مصوب شده و تاکنون تعداد ۱۰ راس بزعدنی برای پرورش به زنان عضو صندوق خرد روستایی، تحویل شده است.

مرشدی گفت: این سازمان به صورت مستمر برای اجرای طرح‌های اشتغال زایی و مشاغل خرد کوچک برای زنان روستایی در ارتباط بوده و مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهد.

وی یادآورشد: هم اکنون ۶۴ صندوق اعتبار خرد زنان روستایی و عشایری با ۲هزار و ۲۴۰ نفر عضو در استان بوشهر فعال هستند که برای ۷۰ درصد اعضای خود شغل ایجاد کرده‌اند.

 مرشدی افزود: از مجموع صندوق‌های اعتبار خرد زنان روستایی ۴۲ صندوق مربوط به شهرستان دشتستان است؛ همچنین در این شهرستان یک صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی با ۳۲ شعبه زیر پوشش و یکهزار و ۷۰۰ نفر عضو نیز فعال است.

 
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر