جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به فوت ۶۹ فرد مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، گفت: با این حساب مجموع جانباختگان به ۵۹ هزار و ۸۹۹ تن رسید...
کد خبر: ۸۴۴۹۹
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۹

فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به فوت ۶۹ فرد مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، گفت: با این حساب مجموع جانباختگان به ۵۹ هزار و ۸۹۹ تن رسید.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، گفت: از دیروز تا امروز (۸ اسفند ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸۱۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۹۲ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۱۵ هزار و ۱۸۴ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۸۹۹ نفر رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۹۲۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین متاسفانه 3720 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی تا کنون ۱۰ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۳۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۵۲ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند. 

به گفته وی شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری تاکید کرد: ما همچنان در جنگ تمام عیار با کرونا هستیم و هریک از ما باید خود را به عنوان سرباز کوچک نبرد سهمگین قلمداد کنیم. با توجه به گردش ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور و قدرت سرایت بالای آن لزوم رعایت بیشتر و جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی بیش از هر زمان دیگر لازم است. توصیه می‌کنیم افراد سالمند از منزل خارج نشوند و تحت هیچ شرایطی در اماکن شلوغ حاضر نشوند. ضروری است در دیدار با افراد سالمند حتی اگر علائم بیماری نداریم، از ماسک استفاده کنیم.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: امروز هیچ فوتی کرونایی در استان ثبت نشد تا تعداد جان‌باختگان این بیماری همان ۸۸۴ نفر باقی بماند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی، دکتر سعید کشمیری بیان کرد: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر تا امروز جمعه (۸ اسفند) ۷۶ نفر است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۳ نفر به کرونا قطعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: همچنین در همین مدت ۱۳ بیمار باحال عمومی خوب از این بخش‌ها ترخیص شده‌اند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۴ بیمار در بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند ادامه داد: از این تعداد ۶ نفر در وضعیت تنفس با دستگاه قرار دارند.

دکتر کشمیری گفت: خوشبختانه امروز مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان به ثبت نرسید.

وی با اشاره به جان‌باختن ۸۸۴ بیمار کرونایی از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر تا کنون عنوان کرد: از مجموع موارد فوت شده، ۸۶۵ مورد به‌طور قطعی مبتلا به کرونا و ۱۹ نفر نیز مشکوک به ابتلا به این بیماری بوده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: از آغاز شیوع کرونا تا کنون، ۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر در استان به این ویروس مبتلا شده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر