جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۵۱۲
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱

فکرشهر: خطیبان نماز جمعه شهرهای مراکز شهرستان های استان بوشهر اتحاد و همدلی بین قوای سه گانه ، رعایت پروتکل های بهداشتی ، اهتمام به تعلیم و تربیت، حفظ محیط زیست ، تقویت نظارت ها بر بازار،برخورد جدی با سودجویان و انفاق نیازمندان تاکید کردند.

بوشهر

به گزارش فکرشهر از ایرنا، امام جمعه موقت بوشهر گفت: کادر درمان با اعتقاد قلبی و بخاطر رضایت خداوند در این عرصه جان فشانی دارند که عموم مردم نیز باید با رعایت کامل شیوه‎ نامه ‎های بهداشتی خود را قدردان آنها بدانند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه ‎های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر ا قدردانی از تلاش‌‏های کادر درمان برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ اظهارداشت:چنانچه فردی در تجمعی غیر ضرور حاضر شود که دستورالعمل‌‏های بهداشتی لازم در آنجا رعایت نمی‎ شود و حضورش در آن مکان منجر به ضرر و زیان جان و مال مردم باشد برای وی مسئولیت شرعی دارد.

وی ادامه داد: اینکه مردم با روحیه و انگیزه جهادی در کنار ایثارگران بهداشت و سلامت قدم برمی‏‌دارند خود الگویی برای جامعه جهانی و مایه افتتخار ایران اسلامی است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر ضرورت کامل شیوه ‎نامه ‎های بهداشتی اظهارداشت: مردم در این ایام و بویژه در ایام منتهی به عید نوروز باید دستورالعمل‏‌های بهداشتی را با ظرافت و حساسیت بیشتری مورد توجه قرار دهند.

دشتی گفت:باتوجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اتحاد و همدلی درونی باید به نحوی باشد که دشمن احساس کنند در برابر انسان‏‌هایی شجاع، سخت و پراستقامت قرار دارد.

دولت، ملت و مجلس باید به توافق برسند تا در برابر دشمنان صدایی واحد داشته باشند.

وی ادامه داد: همان گونه که ایران اسلامی با عزت نفس، روحیه جهادی و با کمترین امکانات در هشت سال جنگ تحمیلی پیروز شد اکنون نیز باید این دوران ارزشمند دفاع مقدس سرلوحه ملت ایران قرار گیرد.

دشتی همچنین با گرامیداشت روز امور تربیتی و تبریک این مناسبت به مربیان و معلمان اظهارداشت: امروز در جامعه اهمیت تربیت بر تعلیم فراتر رفته چرا که فرهنگی که امروز در جامعه در حال ترویج است فرهنگی نیست که بتوان از طریق آن به علم نافع دست پیدا کرد.

وی تصریح کرد: چنانچه روزی پرورش فرهنگی فراموش شود فرهنگ علم آموزی نیز بدون شک تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و تربیت فرهنگی به واسطه اهمیتش امروز از واجب‏‌های جمعی به شمار می‎رود.

دشتی همچنین با تاکید بر ضرورت انجام اعمال ماه رجب عنوان کرد: پرداخت صدقه، گرفتن روزه و همچنین کمک به اقوام و همسایه باید این ایام پرفضیلت مورد توجه جدی قرار گیرد.

برازجان

امام جمعه برازجان مرکز شهرستان دشتستان گفت: مجلس و دولت در موضوع برجام باید براساس رهنمودهای قاطع و روشن رهبر معظم انقلاب یک صدا و هماهنگ بایستند و هیچ گونه علامت اختلاف و انفعال به خارج ارسال نکنند.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نماز جمعه برازجان با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب در دیدار با خبرگان رهبری افزود: آنچه امروز جامعه به آن نیاز دارد وحدت و انسجام قوای سه گانه است.

وی با اشاره به ۸ اسفند سالروز تاسیس امور تربیتی اضافه کرد: معلمان و مربیان بویژه شهیدان رجایی و باهنر بنیانگذار امور تربیتی بودند و جا دارد دراین روز از زحمت بی دریغ مربیان امور تربیتی تقدیر کرد.

مصلح همچنین به ۱۵ اسفند روز درختکاری گفت: امروز تخریب و آسیب زدن به منابع طبیعی از جمله مشکلات اساسی کشورهای جهان به شمار می‌رود.

وی یادآورشد:  قطع درختان جنگل‌ها، آتش سوزی مراتع، آلوده کردن آب‌ها و ساخت و سازهای بی رویه از جمله آسیب‌هایی است که منابع طبیعی با آن روبرو است.

امام جمعه برازجان گفت: بدلیل نبود نظارت بر بازار، وضعیت بازار آشفته و بی ثبات است و این مساله امروز مردم را رنج می دهد که اداره صنعت و معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی در زمینه کنترل قیمت ها عملکرد مناسبی ندارند.

کنگان 

امام جمعه کنگان: یکصدایی همه قوا و مسئولان بر علیه دشمن از نکات کلیدی و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام محمود محمودی افزود: مجلس و دولت باید بدانند اجرای قانون اقدام راهبردی بر محور رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بایستی بصورت یکصدا و هماهنگ و به دور از شتاب‌زدگی انجام شود.

وی اضافه کرد: توجه به ساختار ستاد تنظیم بازار نیازمند اصلاح و بازنگری است و اول باید فکری به حال این ستاد کرد.

محمودی افزود: مسئولان با رصد دقیق و اهتمام و جدیت اجازه ندهند عده ای سودجو ، منفعت طلب و فرصت طلب زندگی مردم را سخت تر کنند.

وی ادامه داد: نتیجه کنترل نکردن بازار افزایش بی حساب و کتاب برخی محصولات از جمله لبنیات و صیفی جات است.

محمودی با اشاره به روز ملی حمایت از مصرف کنندگان و تاکید بر این نکته که حمایت از مصرف کننده نیازمند عملگرایی است افزود: شبکه تولید و توزیع نیازمند مدیریت است و مصرف کنندگان باید اثر وارادات کالاها با میلیاردها تومان هزینه را در بازار با کاهش قیمت کالاهای اساسی لمس کنند.

وی تاکید کرد: کمک به ایتام و فقرا همواره مورد تاکید حضرت علی (ع) بود و باید روحیه توجه به محرومان در جامعه ترویج و الگویی برای همه خیران و مسئولان باشد.

محمودی با شاره به ۱۴ اسفندماه سالروز تاسیس کمیته امداد گفت: رسیدگی به محرومان تنها وظیفه دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد ، بهزیستی و موسسه‌های خیریه و مراکز نیکوکاری نیست و همه مردم و مسئولان بایستی با عمل به سیره نبوی و علوی مشکلات این قشر عزیز جامعه را کاهش دهند.

اهرم

امام جمعه اهرم مرکز شهرستان تنگستان با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای مجلس خبرگان گفت: یکی از نیازهای اصلی جوامع اسلامی بخصوص انقلاب اسلامی این است که مفاهیم اسلامی را به مرحله عمل و در عرصه عمل وارد کرد

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در جمع نمازگزاران اهرمی افزود:  منظومه معرفتی و ارزشی اسلام مجموعه‌ای از مفاهیمی است که هر کدام از این مفاهیم به عمل نزدیک شد برای ملت و کشور ارزشمند و مایه آبروی اسلام شده و هر کجا هم غفلت شد از برکت این مفاهیم محروم شدیم.

امام جمعه اهرم افزود: در مسئله کرونا مفهوم مواسات و کمک مومنانه در منظومه معرفتی اسلام با تبیینی که صورت گرفت در جامعه یک نهضت  ایجاد کرد و ارزش‌های انسانی خلق شد.

وی با اشاره به ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد گفت: از نشانه های مومن راستین انفاق مال است.

گناوه

 امام جمعه موقت گناوه گفت: مسئولان و ملت باید قدر نعمت ولایت فقیه را بدانند.

حجت الاسلام عبدالعلی بدری در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: به فرموده امام راحل ، مادامی که همه متحد و پیرو ولی امر مسلمین باشید به کشور آسیبی نخواهد رسید.

وی اظهارکرد: همگان به خصوص مسوولان باید به سخنان مهم هفته گذشته مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس خبرگان  پای بند باشند.

وی گفت: وحدت و اتحاد مسئولان یکی از سفارش های مهم رهبر معظم انقلاب در این دیدار بود و اگر اختلاف نظری بین آنان وجود دارد باید خودشان در حل آن بکوشند.

امام جمعه موقت گناوه افزود: مادامی که  وحدت و اتحاد در کشور وجود داشته باشد ، دشمن هیچ آسیب و خدشه ای  به نظام و انقلاب نمی تواند وارد کند.

وی بیان کرد: تکیه بر توان داخلی و جوانان و صبر و استقامت در برابر تحریم های آمریکای جنایتکار در برهه کنونی ضرورت دارد که  رهبرمعظم انقلاب بر آن تاکید وافری دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر