چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل امور تربیتی آموزش و پرورش:
کد خبر: ۸۴۵۴۷
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۷

فکرشهر: مدیرکل امور تربیتی و مشاوره‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: با کمبود ۱۰۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور روبرو هستیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، مسعود شکوهی ظهر شنبه در آئین تجلیل از طلایه‌داران امر تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان استان بوشهر اظهار داشت: یکی از بخش‌های مهم و مؤثر در مدارس، فعالیت‌های تربیتی است که باید نگاه ویژه‌ای به این حوزه صورت گیرد.

وی با اشاره به اثربخشی قابل توجه برنامه‌های تربیتی و آموزشی در بین دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: برنامه نماد از برنامه‌های مهم ملی و محوری و از ۱۰ برنامه اصلی تحولی وزارت آموزش و پرورش است.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره‌ای وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از اهداف برنامه نماد توانمندسازی، آگاهی‌بخشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان است که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه با کمبود حدود ۱۰۰ هزار مربی پرورشی در کشور مواجه هستیم ادامه داد: امسال مجوز جذب هشت هزار نفر صادر شده که پنج هزار نفر مربی پرورشی و دو هزار ۴۰۰ نفر مشاور استخدام می‌شود.

برگزاری آزمون‌های توانایی رغبت دانش آموزان

شکوهی از افزایش سه برابری فعالیت مربیان پرورشی و مشاوره‌ای در شرایط کرونایی خبر داد و افزود: در این شرایط خاص هیچ‌یک از فعالیت‌های تربیتی و امور مشاوره‌ای تعطیل نشده ولی شکل این فعالیت‌ها تغییر کرده است.

وی با اشاره به اجرای هدایت تحصیلی پایه نهم همزمان با آغاز فعالیت تحصیلی اظهار داشت: آزمون‌های توانایی رغبت دانش آموزان در پایه هشتم انجام می‌گیرد و دانش‌آموزان برای شرکت در این آزمون‌ها تا ۱۵ اسفند ماه فرصت دارند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره‌ای وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم آزمون سلامت روان دانش‌آموزان انجام می‌شود که این مجموعه فرایند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان تشکیل می‌دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر