چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۶۲۳
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳

فکرشهر: طرح پاکسازی و مدیریت پسماند در منطقه بهرگان شرکت نفت فلات قاره ایران با هدف حفظ محیط زیست با موفقیت اجرا شد.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، معاون عملیات تولید منطقه بهرگان گفت: این منطقه در راستای پاسداشت محیط زیست و جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی در دو سال گذشته با مشارکت واحد‌های مختلف منطقه از جمله HSE اقدام به پاکسازی و مدیریت پسماند در سطح منطقه کرده و پسماند‌هایی که در سه دهه در منطقه دپو شده و از چالش‌ها و عدم انطباق‌های اصلی زیست محیطی منطقه بود را جمع آوری کرده است.

مسعود بیرانوند افزود: از آنجایی که در چند نقطه، دپوی انواع ضایعات شامل خاک آلوده به نفت، لجن‌های نفتی و زائدات ساختمانی حاصل فعالیت‌های ساخت‌و‌ساز و کار‌های تعمیراتی، باعث آلودگی و بدمنظره شدن محیط شده بود، نسبت به ساماندهی مواد حفاری، پاکسازی و دپوی زائدات ساختمانی اقدام و از ده‌ها تن زائدات ساختمانی در تسطیح نقاط مختلف و ساخت باند هلی‌کوپتری استفاده شد.

وی گفت: از خاک‌های آلوده به نفت نیز در تسطیح جاده عملیاتی بهرگان- گوره استفاده و نقاط یادشده پاکسازی و ضایعات جداسازی شده به مکانی دیگر انتقال داده شد.

بیرانوند افزود: در این مدت حدود چهار هزار اصله درخت همچون کنار و کهور که از لحاظ مصرف آب، کم مصرف بوده و سازگاری با اقلیم منطقه دارند در نقاط پاکسازی شده کاشته شده است و پیش‌بینی می‌شود که منطقه بهرگان در آینده‌ای بسیار نزدیک به سبزترین واحد صنعتی جنوب کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه از لجن‌های نفتی به صورت پایلوت، آسفالت تهیه شده و آزمایش آن موفقیت‌آمیز بوده است، گفت: ساخت پکیچ آسفالت‌ساز برای برای تهیه آسفالت از لجن‌های نفتی نیز با همت همکاران واحد‌های تعمیرات مکانیک و ساختمانی در دستور کار قرار گرفت که امید می‌رود تا پایان سال جاری این پکیج نیز راه اندازی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر