پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۶۴۳
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: خروج سیمان از استان ممنوع شده تا  وضعیت بازار این محصول هر چه سریع‎تر به تعادل برسد.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، سید حسین حسینی با اشاره به کمبود سیمان در استان  بوشهر در ماه‌های اخیر بیان کرد: علت این مشکل در ابتدا کمبود گاز و سوخت مازوت مورد نیاز کارخانه‌های سیمان بود که با اقدامات و رایزنی‌های صورت گرفته این مشکل برطرف شده است.

وی افزود: مشکل دیگر در زمینه توزیع سیمان است که در همین زمینه تا کنون سه هزار و ۷۵۰ فقره بازرسی از مراکز عرضه در استان صورت گرفته و ۱۰۳ فقره پرونده تخلف با عنوان گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه، احتکار و امتناع از عرضه برای فروشندگان سیمان تشکیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: ۳۵ عامل توزیع سیمان که در استان بوشهر نسبت‌به عرضه با نرخ بالاتر یا محدود کردن عرضه اقدام کرده بودند سهمیه سیمان آن‌ها قطع شده است.

وی عنوان کرد: از ابتدای بروز مشکل کمبود سیمان در این استان مراکز عرضه این مصالح ساختمانی ۱۰ میلیارد ریال جریمه شدند.

حسینی بیان کرد: با هدف بهبود روند توزیع سیمان بازرس مستقیم نیز در کارخانه‎‌های تولید سیمان استان مستقر شده‌اند و روند توزیع را به صورت روزانه به سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش می‌‎دهند.

وی تاکید کرد: هر عاملی که سیمان دریافت می‌‎کند باید سیمان تحویلی خود را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت کند.

رئیس سازمان صمت استان بوشهر از ممنوع شدن خروج سیمان از استان بوشهر خبر داد و افزود: در رایزنی صورت گرفته با فرمانده انتظامی استان، خروج سیمان از استان ممنوع شده است تا وضعیت بازار سیمان هر چه سریعه‎تر به تعادل برسد.

وی گفت: از کارخانه‌‎های تولید سیمان نیز خواسته شده براساس ظرفیت پروانه بهره‎‌برداری خود سیمان تولید کنند.

حسینی عنوان کرد: ظرفیت کارخانه‏‌های سیمان دشتی و دشتستان هرکدام روزانه سه هزار تن است که قابلیت تولید بیشتر نیز دارند و کارخانه سیمان ساروج کنگان نیز ظرفیت تولید روزانه آن ۶ هزار تن است که از این میزان ۷۰ درصد کلینکر است و ۳۰ درصد آن تبدیل به سیمان می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر