جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۷۴۹
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با توجه به شرایط بعد از انقلاب و نقش مردم در نظام سیاسی و اجتماعی، شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان حلقه ابتدایی نظام مردم سالاری به شمار می‌روند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد تقی ایرانی روز چهارشنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: این حلقه‌ای که باید از ابتدای انقلاب ایجاد می‌شد با وجود برخی مخالفت‌ها از سال ۷۸ از سوی دولت اصلاحات اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: پس از ۶ دوره از انتخابات شوراها برخی‌ها به زدن ریشه این نهاد مردم سالار معتقد هستند و می‌گویند " شورا جز درد سر و مزاحمت چیزی ندارد" درحالی است که این اعتقاد، جفا به نظام مردم سالاری است که به فرموده امام راحل "مردم ولی نعمت آن هستند".

ایرانی اضافه کرد: اگر مردم ولی نعمت هستند و ارزش و جایگاه دارند پس نمایندگان منتخب آنان هم باید ارزشمند باشند.

وی ادامه داد: تا پیش از شوراها مدیریت واحد شهری و روستایی در اختیار شهردار و دهیار بود اما امروز این تصمیم گیری‌ها با راه‌اندازی شوراهای شهر و روستا نظام‌مند شده‌است.

ایرانی بیان کرد: امروز افرادی توانمند، سالم، متخصص و پاکدست در اتاق فکر برای شهری تصمیم می‌گیرند که خود برآمده از آن شهر هستند.

وی با اشاره به اعتماد دیرهنگام دولت به شوراها و وقوع برخی اتفاق‌هایی که مایه خوشحالی مخالفان نظام مردم سالار می‌شد گفت: برخی‌ها تخلف یک نفر را به نام همه شوراها ثبت می‌کنند این درحالی است که براساس دموکراسی اگر افراد در انتخاب خود اشتباهی کنند این فرصت وجود دارد که این اشتباه را در دوره بعد اصلاح و تقویت کنند نه اینکه شوراهایی که برآمده از رای و اراده مردم هستند را حذف و نادیده بگیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: امروز جامعه به این بلوغ رسیده‌است که تخلف یک شخص را پای شخص دیگری ننویسند.

وی گفت: شاید نگران حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری باشیم اما به دلیل جذابیت شورا  برای مردم کمتر نگران حضور در انتخابات شوراها هستیم و یقین داریم مردم برای اداره بهتر شهر و روستا فعالانه در این عرصه حاضر می‌شوند.

ایرانی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: حتی اگر یک روز هم از زمان خدمت باقی مانده باشد باید با وحدت، همدلی و انسجام به وظایف خود در مقابل مردم عمل و از این طریق نگاه مثبت مردم به خود را تقویت کرد.

وی تاکید کرد: در این فرصت باقی مانده باید با حساسیت کارهای عقب مانده را جبران کرد و زمان مناسبی برای دلسردی و گلایه کردن نیست.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری،  دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر