پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۴۷۵۰
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

فکرشهر: کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا، صلاحیت ویلیام برنز برای تصدی پست ریاست سازمان جاسوسی آمریکا موسوم به سی آی‌ ای را تائید کرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، کایل گریفین خبرنگار شبکه ام اس ان بی سی در حساب توئیتری خود نوشت: کمیته اطلاعات سنای آمریکا به اتفاق آراء، صلاحیت ویلیام برنز فرد پیشنهادی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای تصدی پست ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را تائید کرد.

چنانچه مجلس سنا، صلاحیت ویلیام برنز برای این سمت را تأیید کند او نخستین رئیس این سازمان خواهد بود که سراسر زندگی حرفه‌ایش را در وزارت خارجه آمریکا سپری کرده است.

شبکه خبری سی ان ان به نقل از منابع آگاه نوشت: دلیل انتخاب برنز براي رياست سيا توسط بايدن تجربه دیپلماتیک وی است و توانایی وی برای آنچه «احیای اعتبار این آژانس اطلاعاتی در دوره پس از ترامپ» عنوان شده است.

برنز تاکنون رئیس اندیشکده «بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی» بوده است. وی در دولت اوباما به عنوان معاون وزیر خارجه آمریکا خدمت کرد. وی همچنین در زمان بیل کلینتون به عنوان سفیر آمریکا در اردن و در زمان جورج بوش به عنوان سفیر در روسیه کار کرده است.

تایید فرد منتخب بایدن برای احراز ریاست شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید
خبرگزاری رویترز گزارش داد: مجلس سنای آمریکا با ۹۴ رای موافق در برابر ۴ رای مخالف سسیلیا النا رز Cecilia Elena Rouse را به عنوان رئیس شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید تایید کرد.

در خبری ديگر؛ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه گفت درخواست نیرا تندن Neera Tanden برای پس گرفتن معرفی وی برای تصدی ریاست اداره بودجه در کاخ سفید را پذیرفته است. بایدن گفت وی در سمت دیگری در کاخ سفید مشغول به کار خواهد شد. به این ترتیب، کاخ سفید معرفی وی به کنگره برای تصدی این سمت را لغو می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر