چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر»/ شهردار و رییس شورا مطرح کردند:
فکرشهر ـ مصطفی منفرد: در حالی که صبح امروز ـ پنج شنبه 14 اسفندماه ـ وزير راه و شهرسازی به شهر بوشهر سفر کرده بود، توسط اعضای شورای خارگ و شهردار این جزیره در جریان مشکلات خارگ قرار گرفت و البته قول داد که حل این مشکلات را پیگیری نماید...
کد خبر: ۸۴۸۳۳
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۸

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: در حالی که صبح امروز ـ پنج شنبه 14 اسفندماه ـ وزير راه و شهرسازی به شهر بوشهر سفر کرده بود، توسط اعضای شورای خارگ و شهردار این جزیره در جریان مشکلات خارگ قرار گرفت و البته قول داد که حل این مشکلات را پیگیری نماید.

به گزارش «فکرشهر»، در اين ديدار كه رييس شورای شهر، شهردار و مسوول طرح جامع شهر خارگ حضور داشتند، برخی مشكلات اساسی و قدیمی خارگ مطرح و توسط وزیر قول هایی داده شد.

رييس شورای شهر خارگ در اين ديدار، با تشكر از وزیر برای توجه ويژه ای که به طرح جامع خارگ داشته، اظهار داشت: بعد از 16 سال پيگيری طرح جامع خارگ، متاسفانه طرحی مصوب شده است كه منافع مردم در آن به درستی ديده نشده و شايسته است باتوجه به دفاعیات و پیشنهادات بحق این شورا در بررسی های  مجدد طرح، منافع مردم و مسائل و تعاريف شهرسازی كه مغفول مانده است، ديده شوند.

یوسف وطن دوست در ادامه توضیحات خود به مشكلات بخش تردد دريايی جزیره، سختي های مردم در بخش مسافرت دريايی، لزوم حمايت از بخش خصوصی و رسيدگی به مشكلات آنان را مطرح کرد و افزود: متأسفانه معضل تردد که همواره در تمامی نشست‌ها مطرح می‌شود، طاقت مردم را به سر آورده و دشواری‌های شهروندان صبور خارگ را به ویژه در شرایط کرونا صدچندان کرده است و علی رغم ارائه راهکارهای عملیاتی، همتی برای حل آن وجود ندارد.

وی درباره اجرای طرح ملی مسکن در خارگ نیز گفت: به دلیل وجود برخی مشکلات در ساخت مسکن به جناب وزیر محترم، پیشنهاد می شود با تعامل و همکاری وزارت نفت، قطعه زمینی برای ساخت مسکن در خارگ اختصاص داده شود یا این حرکت در شهرهای همجوار خارگ انجام شود.
 
عبدالحمید صفايی ـ شهردار خارگ ـ نیز درباره برخی از مشكلات، از جمله طرح جامع شهر مطالبی بیان داشت و به وزير راه و شهرسازی گفت: تصويب ناقص طرح جامع، عواقب بدی برای درآمد شهرداری ايجاد كرده و شهرداری نمی توااند خدمات مطلوبی را به شهروندان ارائه كند.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این دیدار، تاکید کرد که «مشكلات مردم خارگ را شنيده» و این مشکلات را بررسی و حل آن ها را پیگیری می کند.

وی گفت: درباره طرح جامع سعی می شود منافع مردم حتما ديده شود و با حساسيت موضوع فوق را دنبال می كنيم تا منافع مردم هم دیده شود.

محمد اسلامی درباره مشكلات تردد دريايی خارگ نيز قول داد که «همكاری لازم از سوی وزارتخانه و سازمان های مربوطه انجام» و «نوسازی و به روز رسانی ناوگان هر دو مسير ورود به طور جدی انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر