پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۴۹۰۰
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

فکرشهر: تحقیقات جدید نشان می‌دهد نوشیدن یک تا سه فنجان قهوه در روز با سلامت بهتر قلب ارتباط دارد. تا مدتی پیش به نظر می‌رسید که فوایدی قهوه به کافئین محدود می‌شود، اما اکنون مشخص شده قهوه خطر نارسایی قلبی را کاهش می‌دهد.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، بر اساس یک تحقیق منتشر شده در ۹ فوریه در Circulation: Heart Failure، مجله انجمن قلب آمریکا، نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه در روز می‌تواند خطر ابتلا به نارسایی قلبی شما را کاهش دهد.

محققان داده‌های سه مطالعه شامل ۲۱۰۰۰ شرکت کننده بزرگسال را طی حداقل ۱۰ سال پیگیری، بررسی کردند. داده‌های دو مطالعه نشان داد که هر فنجان قهوه کافئین دار که شرکت کنندگان در روز می‌نوشند، در مقایسه با شرکت کنندگان که قهوه نمی‌نوشند، با ۵ ٪ تا ۱۲ ٪ کاهش خطر نارسایی قلبی مرتبط است. این تحقیق نشان داد که موضوع مذکور حداکثر برای سه فنجان قهوه در روز صادق است.

مطالعه سوم نشان داد که خطر نارسایی قلبی در کسانی که حداقل دو فنجان قهوه در روز می‌نوشند ۳۰ ٪ کمتر است. طبق گفته دکتر دیوید کائو، استادیار قلب و عروق در دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو که نویسنده ارشد این مطالعه بود، این پژوهش نشان می‌دهد که کافئین حداقل تا حدی مسئول هر گونه فواید قهوه در مورد سلامت قلب است. کائو در بیانیه مطبوعاتی گفت: 《ارتباط بین کافئین و کاهش خطر نارسایی قلبی تعجب آور بود. قهوه و کافئین اغلب در نظر مردم مضر برای قلب است، زیرا افراد آن‌ها را با تپش قلب، فشار خون بالا و ... مرتبط می‌کنند، اما به نظر می‌رسد اندازه‌های کافی قهوه روی سلامت اثر مثبت دارد. 》

البته برای سلامت قلب، بهترین توصیه هنوز ورزش، حفظ وزن سالم و پرهیز از استعمال دخانیات است. اگر قهوه می‌نوشید، بهترین قهوه، قهوه سیاه و بدون شیر و خامه و شکر است. قهوه به شکل نوشیدنی‌های مخلوط شیرین یا لاته غالباً مملو از قند و چربی اشباع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر