چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر»/ معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در نشست خبری:
فکرشهر: مردم استان بوشهر فعال ترین مردم در حوزه های اجتماعی در کشور هستند/ امنیت استان بوشهر بالا است و هیچ فرقی با تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ندارد/ استان بوشهر ۱۹۱ رسانه مجوزدار دارد...
کد خبر: ۸۴۹۹۶
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۲

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: ما انتخابات را قانون مند برگزار خواهیم کرد و مُرقانون را انجام خواهم داد.

به گزارش «فکرشهر»، محمدتقی ایرانی در در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران استان بوشهر اظهار داشت: ما خواهان مشارکت بالا هستیم و در موضوع صلاحیت ها مُر قانون را رعایت خواهیم کرد و سلیقه ای عمل نخواهد شد.

امسال تبلیغات عمومی و شهری انتخابات نداریم

وی ادامه داد: هیات های نظارت حضور جدی خواهند داشت و ما با آنها همکاری خواهیم داشت اما مردم بدانند در این همکاری نیز نظر ما قانون است و تعامل ما در راستای قانون است تا بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم و بتوانیم شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات باشیم.

ایرانی با تاکید بر اینکه تبلیغات زمان خود را دارد و آن نیز مشخص است بیان کرد: امسال تبلیغات عمومی و شهری که سابق بود به دلیل وجود کرونا وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: امسال تنها، فضای مجازی در اختیار کاندیداهای شورا خواهد بود و حق هیچگونه تبلیغ دیگری نخواهند داشت. البته هر کاندیدا می‌تواند ستاد داشته باشد اما نه برای این که میتینگ و دورهمی داشته باشند.

وی افزود: کسی که برای نمایندگی مردم در شورا و ریاست جمهوری ورود می‌کند باید به حفظ سلامتی مردم کمک کند و همین نیز ملاک ارزیابی آن خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: مراجع چهارگانه، مستند موارد را به فرمانداری ها اعلام کنند و ما مدافع حقوق مردم بوده و آبروی افراد را حفظ خواهیم کرد چون آنها به ما اعتماد کرده اند.

آماری از بیش ترین و کم ترین شوراهای استان بوشهر

محمدتقی ایرانی با اشاره به اینکه امسال شعب اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری، ۹۶۱ صندوق و شورا ۹۲۸ صندوق در نظر گرفته شده است ادامه داد: در استان ۴۰ شورای شهر داریم که ۲۱۰ عضو دارند و ۳۵۱ شورای روستایی سه نفره و ۴۶ شورای روستایی پنج نفره داریم که جمع اعضای شوراهای شهر و روستا ۱۴۹۳ نفر است.

وی اضافه کرد: بیشترین شوراهای استان برای دشتستان با ۱۰۶ شورا است و کمترین شورا در شهرستان کنگان با ۱۲ شورا است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در خصوص بحث کرونا گفت: مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد شد اما با تدابیر مسوولین و در راس آن ها رهبری و ستاد مبارزه با کرونا تمهیدات خوبی صورت گرفت.

وی با تاکید براینکه مردم برای سلامتی خود و هم وطنان رعایت کنند و در ایام نوروز سفر نکنند تا به ثبات برسیم گفت: اکنون وضعیت استان تقریبا خوب است و اگر رعایت نکنیم ممکن است متاسفانه دوباره به وضعیت زرد و قرمز برویم با توجه به این که در استان خوزستان کرونای انگلیسی شایع شده است.

تعزیرات باید با کسانی که مخل بازار سیمان هستند برخورد کند

وی در مورد گرانی های موجود در بازار بیان کرد: همانطور که رهبری فرمودند تعدادی دلال این مشکل را به وجود می آوردند که در استان ما، استاندار ورود کرده است که باعث شده موضوع سیمان تا حدودی کنترل شده و بهتر شود.

وی تصریح کرد: تعزیرات باید با کسانی که مخل بازار هستند برخورد کند و اصناف نیز همیشه انصاف داشته اند و باید این روند را ادامه دهند چون همه زنجیروار به هم وصل هستند و فشار نهایی را تحمل می‌کند و در طول تاریخ نشان داده ایم که با هم هستیم و در این شرایط سخت اقتصادی، تحریمی و کرونایی باید هوای یکدیگر را داشته باشیم.

مردم استان بوشهر فعال ترین مردم در حوزه های اجتماعی در کشور هستند

ایرانی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی، مردم استان بوشهر فعال ترین در کشور هستند و سمن هایی داریم که در زمینه های مختلف فعال هستند ادامه داد: دولت در رسانه و اطلاع رسانی ضعیف است و ما در این مورد اعتراف می‌کنیم و سمن ها نیز همینگونه هستند و کارهای زیادی انجام دادند ولی دیده نشد و سمن هایی داریم پا به پای دولت در حال خدمت رسانی به مردم هستند از اقلام غذایی گرفته تا تبلت و... و مطمئن هستم که خداوند این ها را می‌بیند و در همین جا از همه این عزیزان در بخش های مختلف تشکر می کنم.

وی با اشاره به اینکه این روزها محیط زیست برای همه مردم به دغدغه تبدیل شده که مردم استان بوشهر نیز یکی از فعالین این حوزه هستند گفت: ما در استان دچار مشکلات جدی در حوزه های مختلف محیط زیستی هستیم که باید این موارد برطرف شود و همه ادارات، ارگان ها و سمن ها مشغول شوند.

ایرانی اضافه کرد: سمن های محیط زیستی هیچ نگاهی جز مسائل حوزه خود ندارند و من از ناحیه حقوقی از این عزیزان حمایت می‌کنم و از آنها تقدیر می‌کنم.

وی اضافه کرد: برای این که برق و گاز مردم قطع نشود و به مردم احترام گذاشته باشیم در کارخانه ها از مازوت استفاده شد و سیمان کم شد اما این باید به مردم اطلاع رسانی شود تا در جریان باشند و درک می‌کنند.

امنیت استان بوشهر بالا است و هیچ فرقی با تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ندارد

وی تصریح کرد: در حوزه امنیت و با توجه به ۹۰۰ کیلومتر ساحل و ارتباط با استان های همجوار و مواردی چون قاچاق کالا و مواد مخدر و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس، هوشیاری نیروهای نظامی و امنیتی ما آنچنان بالاست.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از سه ناحیه امنیتی درجه یک شامل پایانه خارگ، نیروگاه اتمی و پارس جنوبی خبر داد و گفت: که با توجه به شرایط فوق یکی از پارامترهای استان بوشهر امنیت بالای آن است و هیچ فرقی با تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ندارد.

شورای شهر بوشهر به اعتماد مردم صدمه زدند

ایرانی اضافه کرد: ارکان جمهوری اسلامی بر اساس رای مردم شکل گرفته و حضور در انتخابات مهمترین الزام در اجرای مردم سالاری است که این را اول انقلاب تاکنون داشته ایم.

وی ادامه داد: در مقاطع مختلف آن چیزی که ملت می‌خواسته انجام شده و با رای خود تغییر ایجاد کرده است و الان دنیا نظاره گر آن است که مردم چه تصمیمی خواهند گرفت و حضور مردم پای صندوق رای چگونه خواهد بود.

ایرانی با تاکید بر اینکه نماینده ملت رییس جمهور است و اگر از تعداد رای بالا برخوردار باشد در هنگام سخنرانی های خارج از کشور متفاوت خواهد بود، بیان کرد: اگر می‌خواهیم گفتمان خود با دنیا را تثبیت کنیم باید در انتخابات شرکت کرده و مشارکت بالا داشته باشیم.

وی با شاره به اینکه مردم از بلوغ سیاسی و آگاهی کامل برخوردار هستند و مطالبات آنها کامل صحیح و به حق است گفت: اگر کسی کد اشتباه می‌دهد و یاس را در دل مردم می‌کارد آن فرد نه در راستای منافع مردم و بیانات رهبری حرکت می کند و نه قابل توضیح و توجیه است.

وی اظهار کرد: در عملکردها شاهد کم کاری ها و بعضاً تخلفاتی هستیم و نگران هم شده ایم اما آن چیزی که مهم است این است که درست تصمیم بگیریم که چه کسانی قرار است بر شهر و روستای ما نظارت داشته باشد؛ در همین بوشهر به اعتماد مردم صدمه زدند و ما به شوراها اعتقاد داریم به عنوان نماینده ولی باید افرادی که ورود می‌کنند پاک دست و آگاه به حوزه کاری خود باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: کسانی که می خواهند به شورا ورود کنند قانون مند باشند و قبل از ورود حوزه کاری خود را مطالعه کنند نه کسانی بیایند که وابسته به فلان پیمانکار باشند و این خیانت به رای مردم است.

ایرانی گفت: با وجود فضای مجازی دائما در حال رصد توسط مردم هستیم و باید سنجیده عمل کنیم و یاد بگیریم به عقاید دیگران احترام بگذاریم.

استان بوشهر ۱۹۱ رسانه مجوزدار دارد

مدیرکل ارشاد استان بوشهر گفت: استان بوشهر ۱۹۱ رسانه مجوزدار از جمله چاپی و مجازی دارد که آمار قابل توجهی است.

فاطمه کرم پور اظهار داشت: رسانه ها با توجه به آمار گرفته شده در مقایسه ماه گذشته تا این ماه اخبار منتشر کرده پیرامون تشویق عموم مردم برای حضور در انتخابات رشد قابل توجهی داشته که نشان دهنده آن است که کار خود را در این راستا به درستی انجام می‌دهند.
 
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر