پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۰۷۱
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

فکرشهر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: با افزایش ۵۰ هزار نسخه کتاب از ابتدای امسال مجموع کتاب‌های موجود در این کتابخانه‌ها به ۹۲۰ هزار و ۲۸۶ جلد رسید.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید علی هاشمی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از این میزان سه هزار و ۳۵۰ جلد کتاب به ارزش ۶۳۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی خریداری و به کتابخانه‌های عمومی استان تزریق شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر کتاب‌های ارسالی از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ۲۹ هزار جلد کتاب نیز از سوی مردم، ناشران، نویسندگان و  خیران در قالب طرح چالش کتاب به کتابخانه‌های عمومی بوشهر اهدا شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اعلام کرد: امسال سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای توسعه، تجهیز و تعمیر کتابخانه‌های عمومی استان از محل اعتبارات تملک دارایی‌ استان تامین اعتبار و تاکنون ۴۰۰ میلیون ریال آن تخصیص یافته است.

هاشمی عنوان کرد: بازگشایی کتابخانه عمومی مبصری بوشهر، افتتاح بخش نابینایان و بخش مرجع مجازی کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر، افتتاح پیک کتاب، رونمایی از آثار نویسندگان بوشهری، برگزاری آیین راوایان بالندگی، تقدیر از شاعران انقلابی و آیینی استان و مشارکت در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی از مهمترین اقدامات و برنامه‌هایی است که امسال از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر انجام شده است.

وی اجرای ۲ هزار برنامه فرهنگی بر بستر فضای مجازی و حقیقی در قالب نمایشگاه کتاب، برنامه‌های مناسبتی، مسابقه‌های فرهنگی و کتاب‌خوانی، کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های کتاب‌خوانی و شعرخوانی، جلسه‌های نقد و رونمایی کتاب را از جمله دیگر برنامه‌های اجرایی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در سالجاری عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اظهار کرد: در صورتی که بسیاری از مشاغل و خدمات عمومی در دوره کرونا تعطیل شدند، کتابخانه‌های عمومی با تدابیر لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی در روزهایی که امکان فعالیت حضوری وجود نداشت، خدمات خود را در بستر فضای مجازی به مخاطبان ارائه کرد.

هاشمی افزود: نشست‌های تخصصی کتابخوان، تجلیل از کتابداران و کتابخانه‌های برتر، مسابقه‌های کتابخوانی، خلاصه نویسی و قصه گویی از برنامه‌هایی است که امسال با توجه به شیوع ویروس  کرونا به صورت تمام مجازی و از طریق پلفرم اسکای روم در در سال جاری در کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برگزار شد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اظهار کرد: آغاز ف

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر