شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۰۷۴
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: صبح امروز دوشنبه ـ 18 اسفندماه 1399 ـ نشست مشترکی بین رئیس دادگاه عمومی شهر خارگ و مدیر پایگاه ملی این جزیره برگزار شد.

به گزارش «فکرشهر»، در این نشست که در محل دفتر دادگاه خارگ انجام شد، مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی خارگ با ارائه گزارشی از وضعیت آثار تاریخی ثبت شده در این جزیره، برنامه های آتی این پایگاه برای حفظ و صیانت از آثار را تشریح کرد و گفت: جزیره خارگ با دارا بودن 5 اثر ثبتی غیر منقول و چند اثر ثبتی ناملموس، ظرفیت بسیار بالایی در حوزه میراث فرهنگی دارد و با رایزنی های صورت گرفته در آینده ای نزدیک با همکاری اداره کل میراث استان چند پرونده دیگر نیز جهت ثبت به اداره کل ثبت آثار وزارت میراث ارسال خواهد شد.

شهرام اسلامی با اشاره به نقش پیشگیرانه دادگاه عمومی خارگ در حوزه پیشگیری از وقوع جرم، همکاری و حمایت رییس دادگاه خارگ را خواستار شد و افزود: خسارت در حوزه میراث فرهنگی جبران ناپذیر بوده و می‌بايست با اقدامات حفاظتی ضمن حفاظت از محیط های پیرامون آثار تاریخی این فضاها را برای متعرضین نا امن کرد.

در این نشست، رئیس دادگاه عموی خارگ نیز با تبریک انتصاب مدیر پایگاه خارگ، وجود آثار تاریخی به ویژه در جزایر را حائز اهمیت دانست و گفت: بر همه ما واجب است که در حفاظت از این آثار اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

حاجب فرد با تاکید بر لزوم پیشگیری از وقوع جرم به ویژه در حوزه میراث فرهنگی اظهار کرد: با تعبیه نور و روشنایی مناسب در محیط های پیرامونی آثار تاریخی و همچنین نصب دوربین های پایش تصویری در این مناطق بایست در جهت حفاظت از آثار اقدام نمود.

رئیس دادگاه عمومی شهر خارگ با تاکید بر حمایت همه جانبه و لزوم همکاری دیگر نهادها و سازمان از میراث فرهنگی تاکید کرد: از همه ظرفیت های ادارات و شرکت های نفتی مستقر در منطقه بدین منظور می باست بهره برد.

در ادامه این نشست، ظرفیت های همکاری و مشارکت نهادها و سازمان های مستقر در منطقه با پایگاه ملی میراث فرهنگی خارگ بررسی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر