جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۵۰۹۱
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶

فکرشهر: کرونا را می‌توان مشهورترین و البته مرموزترین ویروس این روز‌ها دانست. مبتلایان کرونا بسیاری از علائم مشابه مانند درد بدن، سرفه، مشکلات تنفسی و مشکلات بویایی و چشایی را تجربه کرده اند، اما برخی علائم پس از بهبودی کرونا دیرپا هستند و به سادگی رفع نمی‌شوند.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، هنگامی که متخصصان درباره چگونگی رفتار ویروس کرونا تحقیقات بیشتری انجام دادند، دریافتند که علائم کرونا فراتر از علائم جسمی بیماری است که اغلب گزارش می‌شود.

در بسیاری از موارد، بیماران کرونا دارای اختلالات شناختی برجسته و طولانی مدت مرتبط با ویروس هستند. طبق مقاله تحقیقی انجام شده در مارس ۲۰۲۰ که در مجله Frontiers in Psychology منتشر شده است، محققان دانشگاه آکسفورد بروکس مستقر در انگلیس دریافتند که یک علامت وجود دارد که اکثریت قریب به اتفاق بیماران کرونا را تحت تأثیر قرار می‌دهد: اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، با استناد به یک مطالعه پذیرفته شده برای چاپ در مجله پزشکی روانشناختی در مارس ۲۰۲۰، نویسندگان مقاله خاطرنشان کردند که تا ۹۶ درصد افراد شرکت کننده در مطالعه پزشکی پایدار این اختلال را تجربه کرده اند.

مسائل مربوط به سیستم عصبی مرکزی

تا ۶۲ درصد بیماران مبتلا به کرونا این علامت را گزارش کرده اند.

مشکل حافظه

تا ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا، مشکل حافظه دارند و این موضوع بسیار مهم است.

عدم تمرکز

حدود نیم درصد از افراد مبتلا به کرونا حس می‌کنند با مشکل عدم تمرکز مواجهند.

اختلالات احساسی

اختلالات احساسی، از جمله افسردگی تا ۴۲ درصد از افراد مبتلا به کرونا را درگیر کرده است.

اضطراب

۲۸ درصد از بیماران مبتلا به کرونا احساس اضطراب را گزارش کرده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر