چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۰۹۳
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تامین نیازهای زنبورداران استان، گفت: استان بوشهر ظرفیت تامین ملکه زنبور عسل خارج از فصل کشور را دارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمدتقی منوچهری اظهار داشت: به منظور تأمین نیازهای زنبورداران استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و حمایت لازم از فعالان این عرصه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به نیاز زنبور عسل به تغذیه زمستانه برای گذر از سرما و تأمین انرژی مورد نیاز آن خاطرنشان کرد: در همین راستا زنبورداران با استفاده از شکر شرایط لازم برای تغذیه زمستانی زنبورها را فراهم می‌کنند.

توزیع ۱۲۷ تن شکر بین زنبورداران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در نیمه دوم امسال ۱۲۷ تن شکر با قیمت مصوب دولتی به زنبورداران استان بوشهر اختصاص یافت و بین آنها توزیع شده است.

وی با اشاره به توزیع این شکرها توسط توسط اتحادیه و تعاونی‌های زنبورداری استان و با نظارت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اضافه کرد: تأمین مرحله دوم شکرها را نیز در دستور کار داریم.

منوچهری به شرایط خوب استان بوشهر برای تولید ملکه زنبور عسل اشاره کرد و ادامه داد: از مهمترین ویژگی‌های استان برای این منظور می‌توان به وجود زمستان ملایم و بهار زود رس، رطوبت و بارندگی مناسب اشاره کرد.

استقرار ۱۷ ایستگاه تولید ملکه

وی با اشاره به استقرار ۱۷ ایستگاه تولید ملکه بخش خصوصی و دولتی در نقاط مختلف استان خصوصاً مناطق کوهستانی گفت: ایستگاه‌های تولید ملکه موجود در استان بوشهر اغلب غیربومی و مهاجر هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تأمین نیازهای زنبورداران استان و همچنین زنبورداران دیگر نقاط کشور خبر داد و افزود: استان بوشهر به عنوان یک قطب قادر به تأمین ملکه‌های مورد نیاز کشور در خارج از فصل است.

وی به کیفیت بالای ملکه‌های تولید شده در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: کارشناسان این حوزه اعتقاد دارند که توانمندی و قابلیت‌های استان بوشهر در زمینه تولید ملکه بسیار بالا است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر