پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۱۲۰
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶

فکرشهر: امام جمعه دیلم استان بوشهر گفت: ترویج فرهنگ حفظ و حراست از جنگل‌ها و درختان باید از والدین به فرزندان انتقال یابد تا آنان خود را در برابر طبیعت مسئول بدانند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام محمود اسدی روز سه شنبه در آیین  کاشت نهال در پارک جنگلی  عامری این شهرستان افزود: درخت و درخت‌کاری در دین مبین اسلام جایگاه والایی دارد و همواره باید مورد توجه بشر قرار گیرد.

وی اظهارکرد: منابع‌ طبیعی را خداوند در خدمت بشریت قرار داده و امروز نگه داشتن حرمت و حفاظت از طبیعت وظیفه همگان است.

امام جمعه دیلم افزود: درختان علاوه بر پاکی هوا، در پایداری و تقویت خاک و تامین نیازهای غذایی موجودات، نقشی بسیار مهم دارند که حفظ و مراقبت آن بر همه لازم است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: محیط زیست و منابع طبیعی دو مقوله به هم پیوسته و مکمل همدیگر هستند و  محیط زیست در همه ابعاد برای حفظ و حراست زمین و خاک در کنار مجموعه منابع طبیعی است.

غلامحسین کرمی افزود: باید همه تلاش کنیم درکنار افزایش سرانه سبز که همان تولید جنگل است، در حفظ و حراست از آن و دیگر عرصه‌های منابع طبیعی به خوبی مراقبت کنیم.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم با ارایه گزارشی از عملکرد یک ساله این اداره گفت: مجموعه مدیریت این شهرستان باتوجه به داشتن ظرفیت بالای فعالیت‌های آبخیزداری منطقه، همیار و حمایت کننده منابع طبیعی بویژه در تامین اعتبار باشند.
پرویز غلامی افزود: با توجه به وضعیت اقلیمی و جغرافیایی استان بوشهر و بویژه شهرستان دیلم، توسعه و تمرکز بر جنگل‌کاری و بیابان زدایی از اهداف این اداره است.

وی بیان کرد: در این مراسم با هدف نهادینه کردن فرهنگ درختکاری و برای تحقق بخشیدن به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر هر ایرانی یک درخت، بیش از ۵۰ نهال در پارک جنگلی عامری غرس می‌شود.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر