جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ در یک نشست مشترک مطرح شد:
به گزارش «فکرشهر»، نادر پیرزاده در نشست مشترک با رییس شورای شهر خارگ، اظهار داشت: عملیات عمومی خارگ به عنوان نهاد هماهنگ کننده شرکت های نفت و پتروشیمی مستقر در جزیره خارگ با محیط پیرامونی است و بر همین اساس و در راستای مسوولیت های اجتماعی با همکاری شرکت پایانه های نفتی ایران و شرکت نفت فلات قاره ۷۰ درصد فضای خالی شناورهای «مهبد» و «سورو» در مسیرهای گناوه و بوشهر مورد حمایت قرار خواهد گرفت...
کد خبر: ۸۵۱۳۴
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: مدیر عملیات عمومی خارگ گفت: در راستای مسوولیت های اجتماعی با همکاری شرکت پایانه های نفتی ایران و شرکت نفت فلات قاره،۷۰ درصد فضای خالی شناورهای «مهبد» و «سورو» در مسیرهای گناوه و بوشهر مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

به گزارش «فکرشهر»، نادر پیرزاده در نشست مشترک با رییس شورای شهر خارگ، اظهار داشت: عملیات عمومی خارگ به عنوان نهاد هماهنگ کننده شرکت های نفت و پتروشیمی مستقر در جزیره خارگ با محیط پیرامونی است و بر همین اساس و در راستای مسوولیت های اجتماعی با همکاری شرکت پایانه های نفتی ایران و شرکت نفت فلات قاره ۷۰ درصد فضای خالی شناورهای «مهبد» و «سورو» در مسیرهای گناوه و بوشهر مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

مدیر عملیات عمومی خارگ تصریح کرد: سعی مجموعه شرکت های نفتی در این جزیره، خدمات دهی مناسب برای اهالی صبور جزیره خارگ است که در این زمینه با هم افزایی شرکت های نفت و پتروشیمی مستقر در جزیره خارگ به ثمر خواهد رسید و در پروژه های آتی، بحث تقویت زیر ساخت های خدماتی جزیره مد نظر عملیات عمومی خارگ است که با یک برنامه ریزی مدون در نظر خواهد بود.

رئیس روابط عمومی مدیریت عملیات عمومی خارگ نیز در این خصوص عنوان کرد: جابجایی مسافر در مسیرهای دریایی جزیره خارگ، هزینه‌های زیادی را برای بخش خصوصی و مردم جزیره ایجاد کرده است که در همین راستا مدیریت عملیات عمومی خارگ به نمایندگی مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی شرکت ملی نفت ایران، پرداخت یارانه و سوبسید به کشتی های مستقر در این مسیرها را برای جلوگیری از افزایش نرخ کرایه های صندلی مسافر و تداوم حضور شناورها برای تسهیل در تردد اهالی این جزیره مد نظر قرار داده است.

عبدالمجید ستایشی افزود: با توجه به هزینه های بالای تردد و نگهداری شناورهای مسافربری خارگ و اشراف کامل این مدیریت بر این موضوع، عملیات عمومی خارگ در راستای خدمت دهی مطلوب به اهالی شریف این جزیره کلیه هزینه های یاد شده را متقبل شده است.

رییس شورای شهر خارگ نیز در این نشست گفت: یکی از مشکلات شناور «اروس مهیار»، عدم حمایت از صندلی های خالی این شناور بوده که پس از پیگیری های شورای شهر، نامه نگاری و جلساتی با آقای «راستاد» ـ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور ـ، «کرباسیان» ـ مدیر عامل شرکت ملی نفت ـ و «جمیری» ـ نماینده استان ـ در نهایت علاوه بر حمایت از ۷۰ درصد فضای خالی شناورهای «سوروبندر» و «مهبد» نیز مقرر شد سقف بویکنگ های شناور «اروس مهیار» افزایش پیدا کند.

یوسف وطن دوست با تشکر از کلیه مسوولینی که در بهتر شدن شرایط تردد شهروندان خارگ تلاش می کنند، افزود: یکی از خواسته های مطرح شناور مهبد در مسیر گناوه، حمایت از این شناور بوده که خوشبختانه با پیگیری های انجام گرفته این موضوع  با تعامل و همکاری شرکت پایانه های نفتی ایران و شرکت نفت فلات قاره از ۷۰ درصد فضای خالی این شناور حمایت شد.

ریس شورای شهر خارگ ادامه داد: از جمله مشکلات ایاب و ذهاب دریایی شهروندان مربوط به مسیر بوشهر بوده که شورای شهر با مصوبه خرید خدمت و تفاهم با بخش خصوصی شناور سورو بندر را قبلا نیز عملیاتی کرده و از بهمن ماه سال جاری با همکاری و هم افزایی مسوولین مربوطه در عملیات عمومی، بخشداری، فرمانداری و وزارت نفت خوشبختانه این شناور تحت حمایت عملیات عمومی قرار گرفت.

وی در پایان اضافه کرد: برای بهتر شدن شرایط تردد شناور اروس مهیار کماکان در حال تلاش و رایزنی هستیم تا امتیاز و مصوبه خرید ۱۴۰صندلی برای این شناور اجرایی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر