پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۱۶۹
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

فکرشهر: مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر گفت: برای تکمیل ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه در این شهر به تامین ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش فکرشهر، علی مقاتلی روز چهار‎شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وضعیت فضای آموزشی در شهر جدید عالیشهر تا پیش از سال ۹۶ بسیار نامناسب بود که با حمایت‌هایی که صورت گرفت عملیات اجرایی ۶ مدرسه در این شهر آغاز شد.

وی بیان کرد: از این شمار چهار مدرسه بهره‎‌برداری شد و ۲ مدرسه در دست ساخت است که با بهره‌برداری از آنها سرانه فضای آموزشی در عالیهشر از ۲.۵ مترمربع به بیش از پنج متر افزایش خواهد یافت.

مقاتلی ادامه داد: با تحقق این مهم سرانه آموزشی عالیشهر به متوسط سرانه آموزشی استان بوشهر نزدیک می‌‏شود ولی با این وجود همچنان به احداث فضای آموزشی در احساس می‌شود.

وی عنوان کرد: اکنون نیز تلاش می‌‏شود تا با همراهی دستگاه‌‏های ذیربط ۲ مدرسه در دست احداث عالیشهر با زیربنای چهارهزار و ۵۰۰ مترمربع تا پایان کار دولت به بهره‏‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر افزود: از این ۲ مدرسه یکی از آنها ۱۲ کلاسه واقع در فاز چهار و مربوط به مقطع ابتدایی است که به عنوان یکی از نیازهای ضروری شهر عالیشهر اکنون حدود ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

مقاتلی یادآور شد: دیگر مدرسه نیز ۱۲ کلاسه و در فاز ۲ واقع است که با بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی کار احداث آن در دست اجراست.

مقاتلی اظهار کرد: عالیشهر درچند سال اخیر علاوه بر حوزه آموزش در بخش‌های ورزش و درمان نیز از لحاظ زیرساختی رشد چند برابری تجربه کرده‌است.

وی افزود: با هدف تکمیل مرکز جامع بهداشت و سلامت عالیشهر ۶۰ میلیارد ریال اعتبار جدید به این پروژه اختصاص یافته است که از این میزان ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت عمران شهرهای جدید کشور و مابقی نیز از سوی استانداری بوشهر صورت گرفته است. 

مقاتلی اظهار داشت: برای سایر پروژ‏های افتتاح شده در عالیشهر نیز ۳۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که انتظار می‌رود با همراهی استانداری بوشهر این میزان اعتبار نیز تامین شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر