پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۲۱۲
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

فکرشهر: بخشدار امام حسن دیلم استان بوشهر گفت: پروژه افتتاح شده مجتمع فرهنگی هنری این بخش از پروژه‌های شاخص و بسیار مهم است که برای استفاده از این فضا نیاز به تجهیزات لازم دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، کریم خلیفه لیراوی روز چهارشنبه در نشست مسئولان این بخش با  معاون امور هنری وسینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: احداث مجتمع فرهنگی هنری یکی از مطالبه‌های مردم این بخش در سال ۹۵ کلنگ زنی شد و نزدیک به دوسال از افتتاح آن می‌گذرد که نواقصی در بحث تجهیزات دارد و  امیدواریم  با همکاری و همفکری بتوانیم در رفع و تکمیل و شروع فعالیت در این پروژه مهم گام موثری برداریم.

وی گفت: در چندسال اخیر این پروژه در بحث اعتبارات استانی و شهرستانی توجه خاصی شده‌است که این مهم نشان از اهمیت و توجه مردمان این منطقه به مساله فرهنگ وهنر بوده‌است.

بخشدار امام حسن با اشاره به اینکه خدمات شایسته‌ای در زمینه‌های مختلف در چندسال اخیر در بخش امام حسن بصورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است افزود: همه تلاش خود را برای فعال شدن برنامه‌های فرهنگی هنری نسبت به قبل بکارخواهیم بست که  نیاز به همکاری همه دستگاه‌های متولی است.

امام جمعه امام حسن گفت:  فرهنگ یکی از مسائل بسیار مهم در کشور است که امروزه پرداختن به توسعه فعالیت‌های فرهنگی در جامعه، می‌تواند تاثیر بسزایی در تقویت این مقوله داشته باشد.

حجت الاسلام عباس کثیر افزود: با توجه به  فعالیت رسانه‌های بیگانه و دشمنان که سعی درتخریب کشور ایران دارند، توجه و پرداختن به  مساله فرهنگ باید به‌صورت جدی دنبال و توجه شود.

وی راه‌اندازی مجتمع فرهنگی هنری بخش امام حسن را پایگاهی ارزشمند در افزایش و معرفی چهره‌های فرهنگی هنری بخش دانست و گفت:  فعال شدن کانون‌های فرهنگی هنری و تعامل آنها با نهادهای فرهنگی می‌تواند راهکار و بستری دیگر برای تقویت برنامه‌های این حوزه در بخش به همراه داشته باشد.

 کثیر بیان کرد: مجتمع فرهنگی هنری در بخش امام حسن یکی از پروژه‌های فرهنگی بسیار ارزشمند است که با همکاری مسئولان احداث شده‌است که با تجهیز کردن آن به رشد و پیشرفت بیشتری در حوزه‌های مختلف مذهبی،  فرهنگی و هنری دست خواهیم یافت.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: همه تلاش این مجموعه در شهرستان با متولیان فرهنگی بویژه امام جمعه و بخشداری، فعال‌سازی برنامه‌های فرهنگی درطول سال است که با جدیت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

محمدحسین زندویان افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و متولیان فرهنگی با همکاری یکدیگر می‌توانند تا قبل از تجهیز و آماده شدن مجتمع فرهنگی هنری، مکانی مناسب برای انجام فعالیت‌های این حوزه و تقویت برنامه‌ها در طول فصول سال باشند.

وی بیان کرد: امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی با رهنمودهای خود و همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌تواند نقشی بسیار مهم در ترویج برنامه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی و هنری در بخش امام حسن داشته باشد.

زندویان با اشاره به اینکه بخش امام حسن از دیرباز از سوابق هنری بسیار مطلوبی برخوردار است، خواستار همکاری همه جانبه مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با بخش امام حسن شد.

در این نشست برای رفع مشکل و تکمیل تجهیزات مجتمع فرهنگی هنری مقرر شد در دستور کار شهرداری بخش امام حسن و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر قرار گیرد.

بخش امام حسن از توابع شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر و در جوار تاسیسات مهم نفتی بهرگان قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر