سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر- مصطفی منفرد: جلسه ارائه گزارش عملکرد نیمه اول سال ۱۳۹۹ شورای اسلامی شهر و شهرداری خارگ در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد...
کد خبر: ۸۵۳۱۸
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

فکرشهر- مصطفی منفرد: جلسه ارائه گزارش عملکرد نیمه اول سال ۱۳۹۹ شورای اسلامی شهر و شهرداری خارگ در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.

به گزارش «فکرشهر»، در ابتدای جلسه رئیس و سخنگوی شورای شهر خارگ در زمینه بودجه ۱۴۰۰ توضیح داد و گفت: بودجه سال ١۴٠٠شهرداری خارگ به مبلغ ٣٠٠ میلیارد ریال به تصویب رسید.

وطن دوست افزود :در اجرای ماده۶٧قانون شهرداری ،بند١٢ماده ٨٠ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، بند۵از فصل چهارم بخشنامه بودجه سال ١۴٠٠ شهرداری های کشور، پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی های کارشناسی، بودجه سال١۴٠٠ به مبلغ سیصد میلیارد ریال مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.

رییس شورا تصریح کرد: از بودجه مصوب شده مبلغ ١۶۴,۶٠٠,٠٠٠,٠٠٠میلیون ریال معادل ۵۵٪؜، بودجه جاری شهرداری و مبلغ ١٣۵,۴٠٠,٠٠٠,٠٠٠میلیون ریال معادل ۴۵ درصد؜، بودجه عمرانی شهرداری در نظر گرفته شده است؛ بودجه سال١۴٠٠ با توجه به میزان تورم و افزایش بی رویه قیمت ها،اولویت های دستورالعمل بودجه و صلاحدید اعضای شورای شهر حدود ۶٠٪؜ نسبت به بودجه سال گذشته رشد داشته است.

در ادامه باتوجه به توضیحات صفایی شهردار خارگ، وطن دوست گفت: یکی از دغدغه های اصلی مجموعه شورا و شهردار بروز بودن مطالبات پرسنل بوده که با پیگیری و تعامل و همچنین برنامه ریزی براساس بودجه، کلیه معوقات و مطالبات و همچنین بیمه کارکنان و پرسنل شهرداری پرداخت شده است و خرسندیم که توانستیم با بروز رسانی حقوق و معوقات پرسنل در آنها انگیزه ای ایجاد کنیم.

شهروندان از کلمه پیگیری خسته شده اند / امیدواریم با پیگیری های جدی نماینده استان مشکل آبفا حل شود

وطن دوست در خصوص استقرار آبفا در خارگ اشاره کرد: از اول دوره با علم به شرایط دشواری که به واسطه عدم بهره مندی از بودجه و تجهیزات تخصصی در حوزه آبفا برای شهرداری جزیره خارگ ایجاد شده بود، تلاش‌های فراوانی صورت گرفت تا با استقرار آبفا در جزیره خارگ، معضل دیرینه آب و فاضلاب خارگ حل شده و شهروندان محق جزیره نیز از خدمات با کیفیت و پایداری برخوردار شوند که متاسفانه این مسئله هنوز به سرانجام نرسیده است.

وی افزود: چاره ای جز صبر نیست چرا که تا زمانی که نتوانیم مسوولین مربوطه را نسبت به استقرار آبفا در خارگ قانع و راضی کنیم باید صبوری کرد البته امیدواریم با پیگیری های جدی و مکرر جمیری نماینده استان از طریق برخی مسوولین در تهران، هرچه زودتر استقرار آبفا به سرانجام برسد و شرکت آبفا کلیه زیرساخت های لازم را از شهرآرا تحویل بگیرند و خود در خارگ شروع بکار کنند.

لازم به توضیح است، در حال حاضر و سالیانه حدود یک و نیم الی دو میلیارد تومان در سال از بودجه شهرداری صرف مشکلات آب و فاضلاب می شود.

طرح جامع شهری خارگ، کاملا ناقص و مخالف خواسته های شهرداری خارگ مصوب شد/ این طرح هنوز به شهرداری خارگ ابلاغ نشده است

رئیس و سخنگوی شورای شهر در ارتباط با طرح جامع شهری خارگ گفت: حدود ۳ ماه پیش رونوشتی مبنی بر مصوب شدن طرح جامع شهری خارگ و ابلاغ آن به استانداری، به این شهرداری ارسال شد.


 
وی در ادامه افزود: طرح فوق کاملا ناقص و برخلاف خواسته های شهرداری و شورای شهر خارگ مصوب و در اختیار استانداری بوشهر قرار گرفت اما خوشبختانه تا به این لحظه طرح به جزیره خارگ ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: با تلاش همه اعضای شورای شهر و شهردار و دیگر مسوولین مربوطه از جمله جمیری نماینده استان بوشهر، حاج کمالی امام جمعه جزیره خارگ و مجموعه استانداری که در این مسئله تلاش های بسیار زیادی داشته اند، طرح متوقف شده است و در این راستا جلسات متعددی با حضور نمایندگانی از وزارتخانه های کشور، راه وشهرسازی، دفاع و مشاورین طرح و اعضای شورای شهر خارگ و شهرداری در ساختمان وزارت راه به ریاست دبیر کمیته فنی برگزار شد.

وطن دوست اشاره کرد: در خصوص دفاع از طرح جامع خارگ و نحوه تصویب طرح ایراداتی را به طرح وارد است که خواستار برگشت طرح به شکل حریم کامل جزیره هستیم.

وی گفت: نمایندگان وزارتخانه های مختلف در خصوص نقاط ضعف وقوت طرح تصویبی مطالبی را ارائه کرده اند که در نهایت مقرر شد دبیر کمیته فنی پیشنهادهای هر دوطرف راجهت اتخاذ تصمیم نهایی را یه مقامات تصمیم گیر ارائه کنند.

سخنگوی شورای شهر گفت: در ابتدای رسیدن رونوشتی از طرح تصویب شده به این شورا، فورا و پس از مشورت اعضای شورای شهر و هم‌افزایی روال قانونی به جهت جلوگیری از پیشرفت این طرح ناقص انجام گرفت و که پس از نوشتن شکواییه ای به دیوان عدالت اداری ارسال شد و خواستار توقف فوری طرح و ابطال آن شدیم.

وطن دوست گفت: با طرح شکواییه جدیدی که مجددا انجام گرفته، شورای شهر به زودی راهی این جلسات خواهیم بود تا دفاعیات از طرح فوق را مطرح کنیم.

تردد دریایی شهروندان به عنوان یکی از اصلی ترین مشکلات مردم خارگ محسوب می شود

رئیس شورای شهر خارگ ادامه داد: از جمله مشکلات ایاب و ذهاب دریایی شهروندان مربوط به مسیر بوشهر بوده که شورای شهر در سال ۹۷ با مصوبه خرید خدمت و تفاهم با بخش خصوصی شناور سورو بندر را قبلا نیز عملیاتی کرده و با وجود مشکلات فراوان در بحث پرداخت های مالی توانست تا مدت خوبی مشکل تردد شهروندان را حل کند.

وی گفت: علیرغم قول های زیادی که برخی از شرکت های نفت و گاز مستقر در خارگ نسبت به همکاری به جهت پرداخت و یا چارتر تعدادی از صندلی های شناور فوق داده بودند، نتیجه ای موثر در بر نداشت و باید گفت در این میان شرکت صف و عملیات عمومی خارگ به نمایندگی از شرکت نفت کمک های قابل توجهی در بحث حمایت از شناور سورو بندر انجام دادند و دو شرکت دیگر متاسفانه تا به حال حتی یک ریال کمک نکرده اند.

وطن دوست اظهار داشت: چند ماه اخیر با کمک های حائز اهمیت جمیری نماینده استان توانستم موضوع تردد را از طریق برخی مسوولین در پایانه های نفتی پیش ببریم که پس از پیگیری های شورای شهر، نامه نگاری و جلساتی با آقای «راستاد» ـ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور ـ، «کرباسیان» ـ مدیر عامل شرکت ملی نفت ـ و «جمیری» ـ نماینده استان ـ در نهایت علاوه بر حمایت از ۷۰ درصد فضای خالی شناورهای «سوروبندر» و «مهبد» نیز مقرر شد سقف بویکنگ های شناور «اروس مهیار» افزایش پیدا کند.

وی افزود: شناور سورو بندر از بهمن ماه سال جاری با همکاری و هم افزایی مسوولین مربوطه در عملیات عمومی، بخشداری، فرمانداری و وزارت نفت خوشبختانه این شناور تحت حمایت عملیات عمومی قرار گرفت.

وطن دوست در پایان این بحث اشاره کرد: پس از فروش شناور ۲۲ بهمن تماس های زیادی با مالک این شناور برقرار کرده ایم که طبق گفته های مالک شناور پس از انجام تعمیرات اساسی و تغییرات لازم در بدنه شناور، قول هایی داده شد که این شناور تا اواخر اردیبهشت ماه سال آینده به مسیر دریایی خارگ، گناوه اضافه شود؛ امیدواریم با حمایت ۷۰ درصدی عملیات عمومی از شناورهای فعال در مسیر خارگ بتوانیم شرایط مطلوبی برای تردد مجدد شناور ۲۲ بهمن در خارگ فراهم کنیم.

به علت عدم استقرار آبفا در خارگ، شهرداری هزینه های سرسام آوری را متقبل شده است/ ۳ پروژه شاخص در دستور کار قرار دارند

عبدالحمید صفایی؛ شهردار خارگ با اعلام این خبر اذعان کرد: علی رغم محدودیت ها و موانع مالی که طی چند سال اخیر تمام کشور را درگیر کرده است، به ویژه اینکه همواره در سال آخر دولت این مشکلات دوچندان می شود، اما مجموعه شهرداری خارگ بی وقفه تلاش کرده تا با برنامه ریزی مدون و به کارگیری تمهیدات مناسب از این موانع فایق آید. پایه و اساس و رویکرد مجموعه نیز بر پشتکار، پیگیری همه جانبه و تکیه بر توانمندی های مجموعه رقم خورده است‌ که نتیجه آن نیز اقدامات موثری در بازآفرینی کالبد عمرانی شهر خارگ بوده است.

مدیریت شهری خارگ افزود: در این دوره پروژه های مهمی در دستور کار شهرداری قرار گرفت که بسیاری به سرانجام رسیده و سه پروژه شاخص پارک آبی تفریحی، ساختمان مدیریت بحران و پارک بازی سرپوشیده نیز در دست اجراست که خوشبختانه با پیگیری های متعددی که در سطح کشور و استان صورت گرفت و همچنین حسن دیدگاه دکتر درویشی تخصیص اعتبار نیز صورت گرفته که امید داریم تا با همت دوچندان مجموعه روند پیشرفت پروژه های مجموعه تسریع پیدا کرده و هرچه سریعتر تقدیم به شهروندان شریف خارگ شوند که در این خصوص جا دارد از حمایت ها و نگاه ویژه استاندار، معاونت امور عمرانی استانداری، فرماندار شهرستان بوشهر و دکتر درویشی، ریاست سازمان برنامه و بودجه استان که همواره تلاش در همکاری و پیشبرد توسعه استان به طور خاص جزیره خارگ داشته اند تقدیر کنم.

شهردار خارگ همچنین با اشاره به پیگیری های متعدد این مجموعه جهت استقرار آبفا افزود: از اول دوره با علم به شرایط دشواری که به واسطه عدم بهره مندی از بودجه و تجهیزات تخصصی در حوزه آبفا برای شهرداری جزیره خارگ ایجاد شد بود، تلاش های فراوانی صورت گرفت تا با استقرار آبفا در جزیره خارگ، معضل دیرینه آب و فاضلاب خارگ حل شده و شهروندان محق جزیره نیز از خدمات با کیفیت و پایداری برخوردار شوند که همچنان امید داریم تا این مهم که بارها به طور تخصصی و موشکافانه مورد بررسی قرار گرفته است به سرانجام برسد.

در ابتدای سال آینده خبرهای خوبی از رفع مشکلات کارت شهروندی خواهیم داشت

مهدی بخشی نائب رئیس شورای شهر خارگ گفت: پیگیری‌های فراوانی به جهت حل مشکلات کارت تردد شهروندان توسط شورای شهر خارگ صورت گرفته است.

وی افزود: شورای شهر نسبت به مشکلات مردم هیچوقت بی تفاوت نبوده و برای کارت شهروندی توانستیم تا به حال کارهای خوبی انجام دهیم که از جمله این اقدامات، طرح را از ۲۸ سال به ۱۰ سال کاهش دادیم اما باتوجه به تلاش هایی که مسوولین مربوطه در جزیره و استان انجام دادند هنوز، این طرح دارای مشکلاتی است و هنوز متاسفانه حدودا پنج سالی می شود قانونی مغایر با آزادی ایاب و ذهاب مردم جزیره خارگ با عنوان طرح امنیتی که مفاد آن نیز مشخص نیست تصویب و به بخشداری این جزیره ابلاغ شده است.

وی افزود: باتوجه به قول و وعده های داده شده امید است در ابتدای سال آینده کارهای خوبی مبنی بر حل مشکلات کارت های شهروندی صورت گیرد.

وطن دوست در پاسخ به سوال خبرنگاران در ارتباط با نتیجه پیگیری های شورای شهر به جهت احداث بیمارستان تامین اجتماعی در خارگ گفت: پیرو اقدامات گذشته مجموعه شورای شهر مبنی بر کمبود برخی زیرساخت های پزشکی، نامه ای به دست شورای شهر رسید که موارد مورد نیاز آن مرکز برای ساخت درمانگاه تامين اجتماعی را مطرح کرده بودند که از جمله این موارد می توان به ۵۰۰۰ متر زمین اشاره کرد.

وطن دوست اضافه کرد: خواسته های مورد نیاز برای احداث بیمارستان تامین اجتماعی در جلسات شورای شهر مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و در کمترین زمان ممکن به مسولین مربوطه پاسخ داده شد، به مسوولین مرکز مدیریت درمان استان بوشهر نیز پیشنهاد دادیم باتوجه به محدودیت های موجود در خارگ و در صورت امکان شاید بهتر باشد ساختمان موجود در خارگ ( طرح جامع سلامت ) را تجهیز کنند، شورای شهر هرچه در توان داشته باشند برای بهتر شدن شرایط درمانی شهروندان را حتما بکار خواهند گرفت و در حال حاضر منتظر پاسخ مرکز مدیریت درمان استان هستیم.

پروژه اسکله شناور پایانه مسافربری مروارید خارگ اجرا خواهند شد

بهروز خواجه عضو شورای شهر در این نشست گفت: در خصوص احداث بیمارستان تامین اجتماعی پیگیری هایی را از سوی مسوولین مربوطه در استان انجام داده ام که درنهایت به این نتیجه رسید که زمین ۱۰۰۰ متری نیز برای احداث این ساختمان کافی است.

وی افزود: زمینی حدود ۱۰۰۰ متر در خارگ برای احداث این ساختمان مد نظر داریم که شرایط و ابعاد زمین فوق را به مسوولین مربوطه در حوزه درمان استان قرار دادیم که زمین پذیرفته شده است. 

وی اشاره کرد: مسوولین امر در حال دریافت مجوزی برای دریافت اعتبارت کافی خرید زمین فوق هستند.

بهروز خواجه در خصوص یکی از مشکلات قدیمی اسکله مروارید جزیره خارگ گفت: پس از پیگیری های لازم برای احداث اسکله شناور در این پایانه مسافربری، خوشبختانه برای احداث اسکله شناور تامین اعتبار صورت گرفته است و خوشبین هستیم به زودی این پروژه شروع به کار کند.

شهروندان و اصحاب رسانه با مشاوره ها و انتقادات سازنده خود مجموعه شورا و شهرداری را حمایت کنند/ یکی از دغدغه‌های اصلی اهالی شریف خارگ بحث تصویب طرح جامع خارگ است

لطف‌ اله علی‌پور با تاکید بر توجه به خواسته‌های مردم مقاوم جزیره خارگ افزود: یکی از رسالت‌های مهم شورای شهر، بررسی و تحقق مطالبات مردم این جزیره است که در این راستا توجه به خواسته‌های مردم و اجرایی شدن آنها مورد تاکید شورای شهر قرار دارد.

عضو شورای شهر خارگ با تاکید بر تدوین و تصویب طرح جامع خارگ اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی اهالی شریف خارگ بحث تصویب طرح جامع خارگ است که از برنامه های مهم و اولویت دار شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ باید باشد.

لطف‌ اله علی‌پور تصریح کرد: تحقق این فرآیند بی‌تردید به رشد و توسعه شهر کمک شایانی می‌کند و به‌طور قطع منافع و مصالح شهروندان تامین می‌شود.

علی پور در پایان با اشاره به این مسئله که شهرداری باید در فرصت باقیمانده با جدیت بیشتری ایرادات و نواقصات موجود را برطرف کنند افزود، از شهروندان و اصحاب رسانه خواهشمندم که با مشاوره ها و انتقادات سازنده خود مجموعه شورا و شهرداری را بجهت داشتن عملکردی بهتر در جهت توسعه شهر حمایت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر