شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۳۳۱
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۲

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت: براساس بررسی نقشه‏‌های هواشناسی پدیده گرد و غبار که از پنجشنبه شب اکثر مناطق این استان را درنوردیده است اواخر وقت امروز از استان خارج می‏‌شود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: منشا گرد و غبار وارده شده به استان بوشهر از کشور های عربستان و عراق  است که اکنون به تدریج از مناطق جنوبی استان در حال خارج شدن است و از امشب شرایط هوا در تمامی نقاط استان به وضعیت عادی تبدیل می‎شود.

وی بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز تا ظهر فردا به سبب وزش باد شدید شمال غربی، دریا در سواحل مرکزی و جنوبی استان تا حدودی مواج و متلاطم است.

مساعدی ادامه داد: از روز دوشنبه بر پوشش ابر در آسمان استان افزوده خواهد شد و دمای هوا نیز روند افزایشی پیدا می‎ کند.

وی گفت: روزهای سه شنبه و چهارشنبه جهت باد به طور غالب جنوبی است و احتمال وقوع بارش خفیف باران در برخی از نقاط استان طی روزهای یادشده دور از انتظار نخواهد بود.

مساعدی افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک و فردا در پاره‌ای از مناطق با مه صبحگاهی پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت جهت وزش باد شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و در سواحل مرکزی و جنوبی استان و بر روی دریا ۱۶ تا ۴۲ گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‎ شود.

مساعدی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج در سواحل شمالی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی استان ۹۰ تا ۱۸۰ و در فراساحل جنوبی طی امروز گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۴۷ بامداد، مداول ساعت ۰۸:۳۷، جزر دوم ساعت ۱۴:۲۶ و مد دوم ساعت ۲۰:۱۷ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر