شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۵۳۶۲
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

فکرشهر: دندان‌های شما ممکن است به دلیل شکستگی، ایجاد حفره یا آبسه در دهان، آسیب ببینند. ساییدن یا فشردن دندان‌های شما در شب نیز ممکن است باعث درد دندان شود. ابتلا به عفونت سینوسی نیز از رایج‌ترین علل دندان درد است.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، دندان درد می‌تواند از آزار دهنده بودن تا یک درد ناتوان کننده گسترده باشد. عوامل مختلفی می‌توانند در دندان درد نقش داشته باشند و اگر هر نوعی درد دندان را تجربه می‌کنید، مهم است که توسط دندانپزشک مشکل را بررسی کنید.

یک حفره در یک ناحیه پوسیدگی

پوسیدگی که منجر به ایجاد حفره در دندان می‌شود، می‌تواند دردناک باشد و در صورت مصرف خوراکی، چیزی به خصوص سرد یا گرم ممکن است آسیب بیشتری ببینند. حفره‌ها با بزرگتر شدن و نزدیکتر شدن به عصب، که در مرکز دندان است، درد بیشتری ایجاد می‌کنند.

شکستگی دندان

وقتی تکه‌ای از دندان شکسته شود می‌تواند در اثر آسیب دیدگی یا حتی گاز گرفتن یک جسم سخت مانند آجیل‌های دربسته اتفاق بیفتد. شکستگی دندان می‌تواند درد زیادی ایجاد کند، به خصوص اگر شکستگی به داخل عصب گسترش یابد. در این حالت بررسی کانال ریشه یا استخراج آن ضروری است. درمان بستگی به شدت شکستگی دارد. حتی اگر شکستگی به عصب کشیده نشود، ممکن است دندان شما همچنان احساس زخم کند. به ویژه ممکن است هنگام خوردن یا آشامیدن حساسیت را تجربه کنید، که پس از ترمیم دندان توسط دندانپزشک ترمیم می‌شود.

آبسه یا عفونت

اگر در دهان خود عفونت داشته باشید، ممکن است باعث ایجاد چرک شود که به عنوان آبسه شناخته می‌شود. بسیاری از افراد در روز‌های پایانی سال توجهی به آبسه یا عفونت‌های دهان خود نمی‌کنند و در نتیجه در ایام نوروز، این مشکل می‌تواند باعث درد شدید و ضربان دار شود. این اتفاق معمولاً زمانی رخ می‌دهد که یک حفره یا آسیب بر روی پالپ دندان (مرکز دندان) که شامل عصب است، تأثیر بگذارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر