پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۴۱۸
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

فکرشهر: مدیرمرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی درجهاد دانشگاهی استان بوشهرگفت: با فعالیت این مرکز زمینه تربیت نیروی انسانی ماهر درحوزه سلامت و ارتقای کیفیت آموزش های مهارتی حرفه‌ای فراهم شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، هدی دشتی اعلام کرد: این مرکز در راستای اهداف سامان دهی آموزش های مهارتی و حرفه ای نظام سلامت با استفاده از به روزترین یافته های علم پزشکی و ظرفیت های موجود در کشور و برای تربیت نیروی انسانی ماهر در حوزه سلامت و ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی حرفه ای راه‌اندازی شده است

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر برخی مراکز در سایه نبود نظارت و بدون کسب مجوز از وزارت بهداشت اقدام به برگزاری و صدور گواهینامه دوره های آموزشی مهارتی در حوزه سلامت می‏‌کردند که با اعلام سیاست‌های راهبردی و دستورالعمل های ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به تمام استان‌ها، تنها مراکز دارای صلاحیت از مرکز ملی مهارتی وزارتخانه یادشده مجاز به برگزاری دوره‌های پیراپزشکی و پزشکی هستند.

دشتی ادامه داد: این مرکز توانست با حمایت مسئولان استان به عنوان دومین مرکز آموزشی مهارتی حرفه‌ای علوم پزشکی در استان بوشهر بعد از مرکز آموزشی مهارتی و حرفه‌‍ای دانشگاه علوم پزشکی، راه اندازی شود.

دشتی تصریح کرد: در این مرکز برگزاری دوره های حرفه‌ای بر مبنای استانداردها و ضوابط ابلاغ شده از سوی مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران بوده و محتوای این دوره ها نیز شامل فنون و مهارت های جدید افزوده شده به علم پزشکی است.

وی یادآورشد: دانش آموختگان واجد شرایط در زمینه‌های درمانی، کلینیکی و بالینی می‌توانند با بهره مندی از این فنون جدید  گواهینامه دریافت کنند.

دشتی اظهارکرد: با توجه به تعاملی که بین دانشگاه و جهاد دانشگاهی وجود دارد، دوره‌های مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی در حال تدوین و اجرا است.

مدیر مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی در جهاد دانشگاهی استان بوشهر تصریح کرد: تمام دوره‌های مهارتی و حرفه‌ای در سطح‌های مختلف توسط این مرکز برگزار می‌شود که علاوه بر تربیت نیروی انسانی متخصص و مهارتی در حوزه پزشکی به ایجاد اشتغال در حوزه پیراپزشکی کمک خواهد کرد.

دشتی اظهارکرد: امید است با بهره‌گیری از ظرفیت بالای جهاد دانشگاهی کشور در حوزه آموزشی پزشکی و پیرا پزشکی بیش از پیش شاهد همکاری های میان بخشی در دانشگاه در جهت جذب فراگیران و همچنین همکاری و هم افزایی در راستای ارتقا کمی و کیفی آموزش در این مرکز باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر