جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: وضعیت رنگ بندی کرونایی شهر‌های استان بوشهر به علت افزایش شمار مبتلایان رو به تغییر است...
کد خبر: ۸۵۴۲۲
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

فکرشهر: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: وضعیت رنگ بندی کرونایی شهر‌های استان بوشهر به علت افزایش شمار مبتلایان رو به تغییر است.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در جلسه ستاد مدیریت کرونا در استان گفت: تاکنون ۲۱ هزار نفر در استان بوشهر به ویروس کرونا مبتلا و ۸۷۸ نفر فوت کرده‌اند.

کشمیری روند بستری‌های کرونایی را افزایشی دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه میزان ابتلا به کرونا و بستری در بیمارستان‌ها در استان بوشهر افزایشی شد و شاهد افزایش ۸۰ درصدی بستری‌ها هستیم.

وی، با بیان اینکه اکنون ۱۰۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند افزود: از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان بوشهر به طور متوسط یک‌دهم درصد بستری هستند و شیب بستری‌ها از اواخر آذرماه صعودی شد، ولی روند فوتی‌ها ثابت بود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از افزایش ۲ برابری مبتلایان به کرونا خبر داد و گفت: اکنون روند ابتلا به کرونا در شهرستان‌های همجوار شهر‌های استان خوزستان صعودی است و تا امشب وضعیت رنگ‌بندی شهر‌ها اعلام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اجرا طرح شهید سلیمانی را برای کنترل و مهار کرونا مهم و موثر دانست و با قدردانی از مجریان این طرح افزود: خوشبختانه میزان تست‌گیری، نمونه‌برداری در اجرا طرح شهید سلیمانی افزایش یافته که پیش بینی می‌شود این بیماری در برخی محلات با قرنطینه خانگی کنترل شود.

کشمیری با اشاره به اینکه سواد سلامت مردم استان بوشهر افزایش یافته است تاکید کرد: مردم شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر با رعایت پروتکل بهداشتی همکاری خوبی با مجریان حوزه سلامت داشته‌اند و باید این تعامل و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه داشته باشد.

وی، به تعطیلات ایام نوروز و نگرانی در زمینه مسافرت‌ها پرداخت و تصریح کرد: استان بوشهر در فصل بهار دارای بهترین وضعیت آب و هوایی است و با توجه به وضعیت قرمز شهر‌های خوزستان و ممنوع شدن مسافرت به فارس، احتمال افزایش مقصد گردشگری به بوشهر افزایش می‌یابد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه نصب چادر گروهی و اقامت در نقاط ساحلی و بوستان‌های استان ممنوع است تاکید کرد: باید با رعایت همه جانبه پروتکل بهداشتی شامل پرهیز از سفر، عدم حضور در تجمعات، استفاده مستمر از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی زمینه قطع زنجیره ویروس کرونا فراهم شود چراکه ویروس جهش یافته به سرعت منتشر و افراد را به بیماری کرونا مبتلا می‌کند.

استاندار بوشهر هم در این نشست با بیان اینکه افزایش میزان بستری‌های روز‌های گذشته نگران کننده است گفت: از چهارشنبه آخر سال نباید غفلت کنیم و مردم باید در چهارشنبه آخر سال از حضور در تجمعات خود داری کنید.

گراوند افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان موظفند به وظایف نظارتی خود با جدیت بیشتری عمل کنند و اداراتی هم که دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند تذکر کتبی دریافت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه ارائه امکانات به مسافران نوروزی در مدارس، مهمانسرا‌های ادارات و سواحل استان بوشهر امکان پذیر نیست گفت: استان آمادگی برای پذیرش مسافران نوروزی را ندارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر