سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۵۱۱
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸

فکرشهر: مدیرعامل شرکت شهرک‏های صنعتی استان بوشهر گفت: در قالب تفاهم نامه ‎های منعقد شده بین سازمان صنایع کوچک و استانداری بوشهر زمینه برای توسعه زیرساخت‏ها و تحقق هرچه بیشتر رونق تولید در استان فراهم شد.

به گزارش فکرشهر، مهدی صفوی روز سه ‏شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا سه تفاهم نامه شامل همکاری مشترک برنامه‏‌های جهش تولید در شهرک‌ها، نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شمال استان و همچنین تفاهم نامه  تکمیل و توسعه  شهرک زیست فناوری دریا در استان بوشهر به امضا رسیده است.

وی بیان کرد: تفاهم نامه اول و دوم شامل همکاری مشترک برای تحقق جهش تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعت استان بوشهر است که براساس برنامه زمان‎ بندی در میزان کمبود برق مورد نیاز توسعه پنج شهرک صنعتی استان بوشهر ظرف سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ برطرف خواهد شد.

صفوی ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر (معابر، آب، برق، گاز، مخابرات، حصارکشی و غیره)، تحرک بخشیدن در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و ایجاد توازن اشتغال در شمال و جنوب استان از دیگر مفاد گنجانده شده در تفاهم نامه استانداری بوشهر با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

وی ادامه داد: سومین تفاهم‌نامه نیز با هدف تکمیل و توسعه  شهرک زیست فناوری دریا در استان بوشهر به امضا طرفین رسیده است.

صفوی اظهارکرد: در این راستا و با هدف ارتقا سطح زیست فناوری دریایی در استان بوشهر سازمان صنایع کوچک و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران متقبل شده تا شهرک صنعتی دلوار با مساحت  مفید ۶۵ هکتار را به شهرک زیست فناوری دریایی کشور اختصاص داد.

وی گفت: تعهد ۵۰ درصدی در تامین هزینه تکمیل و توسعه زیرساخت‌های شهرک فناوری بیوتکنولوژی دلوار شامل جاده، آب، برق، راههای فرعی، تصفیه خانه و آب شیرین کن از دیگر تعهدهای سازمان صنایع کوچک در قبال تفاهنامه با استانداری بوشهر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: براساس تفاهم نامه استانداری بوشهر نیز متقبل شده تا ۵۰ درصد هزینه تکمیل و توسعه زیر ساختهای شهرک فناوری بیوتکنولوژی دلوار شامل جاده، آب، برق، راه‌های فرعی، تصفیه خانه و آب شیرین کن را تامین کند.

صفوی اظهارداشت: تخصیص  ۲۰۰ هکتار از  اراضی پیرامونی  شهرک زیست فناوری دلوار برای طرح توسعه شهرک به شرکت شهرک های صنعتی استان از دیگر تعهدهای استانداری بوشهر در این تفاهم نامه است.

وی گفت: مدت تفاهم نامه از زمان امضا برای سه سال تعیین می شود، که در صورت رضایت طرفین قابلیت تمدید دارد.

صفوی افزود: تاکنون ۱۲ شهرک و هشت ناحیه صنعتی در استان بوشهر راه ‎اندازی شده‌ است.

وی گفت: براساس آخرین آمار در ۹ ماه امسال میزان سرمایه‌‎گذاری در شهرک‌‎ها و نواحی صنعتی این استان ۵۳۰ درصد افزایش یافت.

صفوی یادآورشد: در مدت یاد شده ۳۱ واحد تولیدی در شهرک‌‎ها و نواحی صنعتی استان بوشهر با سرمایه‌‎گذاری یکهزار و ۱۳۶ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید که مجموع این واحدها برای ۳۸۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.

وی گفت: در مجموع تاکنون ۳۸۱ واحد تولیدی با اشتغال پنج هزار و ۸۶۵ واحد با سرمایه‌گذاری هشت هزار و ۲۲۶ میلیارد ریال در استان بوشهر به بهره‌برداری رسیده ‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر