جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۵۵۴۱
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

فکرشهر: از تازه‌ترین قسمت فوتبال برتر هم یک ویدئو بیرون آمده که مدام در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و بحثی بسیار داغ را به‌ وجود آورده است.

به گزارش فکرشهر، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «برنامه هفتگی فوتبال برتر اگر چه هرگز نتوانست در باکس دوشنبه‌شب‌ها جای نود را بگیرد و آن حجم از اقبال و محبوبیت را به دست بیاورد اما به قول مخاطبان فضای مجازی، خاک این برنامه «وایرال‌خیز» است. در مورد ویدئوهای کوتاه و جنجالی که از دل برنامه‌های طولانی بیرون می‌آید و مورد توجه قرار می‌‎گیرد، تعبیر وایرال‌شدن را به کار می‌برند. حالا از تازه‌ترین قسمت فوتبال برتر هم یک ویدئو بیرون آمده که مدام در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و بحثی بسیار داغ را به‌ وجود آورده است.

موضوع اصلی برنامه به بررسی سلب میزبانی‌های ملی و باشگاهی از ایران توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا مربوط می‌شد. در این میان محمدحسین میثاقی سخنرانی مفصلی انجام داد در مذمت AFC و در نهایت برخی عناصر داخلی را هم به همدستی با کنفدراسیون متهم کرد. او البته از کسی اسم نبرد و تنها به گفتن این جمله بسنده کرد: «مردم باهوش هستند و این آدم‌ها را می‌شناسند.» جنجال اما زمانی تکمیل شد که یک آیتم ضبط‌شده در همین مورد روی آنتن رفت. در بخشی از آیتم مورد نظر، گوینده متن از جمله‌ای با این مضمون استفاده می‌کند: «متاسفانه بعضی‌ها که ادعای وطن‌پرستی دارند، در این تلاش شرم‌آور سهم مهمی را ایفا می‌کنند.» همزمان با ادای این جمله هم تصاویری از پخش زنده فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و اولسان هیوندای از طریق صفحه اینستاگرامی AFC به نمایش درآمد. به این ترتیب بسیاری از مخاطبان گمان کردند طعنه تند سازندگان برنامه متوجه عادل فردوسی‌پور بوده است؛ چرا که گزارش بازی در آن لایو اینستاگرامی را عادل بر عهده داشت. در مجموع به نظر می‌رسد برنامه فوتبال برتر در حال متهم کردن عادل به همدستی با لابی‌های بین‌المللی علیه فوتبال ایران است. چطور می‌شود چنین چیزی را باور کرد؟

از زمان پخش این آیتم یک توفان بزرگ در فضای مجازی پیش آمده است. اتهامی که مسئولان برنامه خواسته یا ناخواسته، عمدا یا سهوا به فردوسی‌پور زده‌اند، بسیار سنگین است. در زمان پخش برنامه نود، آیتم‌های مورد استفاده عادل از قبل بازبینی می‌شد و به نظر می‌رسد احتمالا همین اتفاق هم در مورد فوتبال برتر رخ می‌دهد. بنابراین‌ چنین کنایه تند و خبرسازی نمی‌تواند تنها حاصل کج‌سلیقگی یا حتی عقیده شخصی یک نفر باشد. در این قبیل موارد معمولا توضیحی ارائه نمی‌شود. اما در این مورد واقعا لازم است یک مدیر ارشد به میدان بیاید و موضع سازمان را روشن کند. اگر اشتباهی رخ داده، حتما باید اصلاح شود؛ چرا که نمی‌شود با اعتبار و آبروی آدم‌ها بازی کرد و به‌سادگی به آنها اتهام زد. اگر هم طعنه اهالی فوتبال برتر مطابق با دیدگاه مدیران برنامه است، باز باید توضیح داده شود که چرا همچنان در شبکه ورزش با عادل فردوسی‌پور در قامت تهیه‌کننده «فوتبال ۱۲۰» در حال همکاری هستند؟ به‌ طور کلی اما معامله‌ای که امروز با فردوسی‌پور می‌شود، اصلا منصفانه نیست. او عمر و جوانی‌اش را برای تلویزیون گذاشته و از پاکدست‌ترین و خوشنام‌ترین افراد شناخته شده است. وقتی با عادل چنین برخوردی می‌شود، نیروهای جوان تلویزیون نیز انگیزه کمتری خواهند داشت که برای این مجموعه دل بسوزانند و با جان و دل کار کنند؛ چرا که شاید ۲۰ سال بعد با چنین اتهاماتی مواجه شوند. کمی آهسته‌تر دوستان!»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر