جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شمار افراد مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در این استان دو برابر شد و...
کد خبر: ۸۵۵۷۲
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شمار افراد مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در این استان دو برابر شد و با ابتلای ۱۲نفر دیگر به ۲۴ نفر افزایش یافت.

به گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان روز چهارشنبه افزود: از این شمار پنج نفر در شهرستان گناوه، ۲ نفر در بوشهر، چهار نفر در دشتی و یک نفر در دشتستان به ویروس جهش یافته مبتلا شده اند.

وی بیان کرد: از تمام کسانی که با این افراد تماس داشته اند آزمایش گرفته شده و تاکنون تست ۳۳ نفر این افراد که به ویروس کرونا آلوده شده اند مثبت بوده و هنوز تست گونه جهش یافته آنها مشخص نشده است. 

خواجه ئیان گفت: از ۲۴ نفر مبتلا به ویروس جهش یافته در استان بوشهر تاکنون سه نفر جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: ویروس جهش یافته انگلیسی نسبت به ویروس ووهان چین متفاوت و دارای چسبندگی بیشتری است و با توجه به شدت بیماری، سن مبتلایان به این ویروس کاهش یافته به نحوی که امروز بیشترین گروه سنی درگیر رده سنی کودکان و نوجوانان هستند و این بیانگر تغییر رفتار ویروس است.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه سرایت درگونه (سوش) جدید ۷۰ درصد نسبت به گونه قبلی بیشتر است به همین دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

خواجه ئیان اضافه کرد: همه‌گیری و گردش ویروس جهش یافته انگلیسی مانند این است که با اپیدمی جدیدی مواجه شده‌ایم با این تفاوت که نسبت به گذشته تجربه بیشتری به دست آورده و می‌دانیم که چگونه باید رفتار کنیم البته به شرطی که با برنامه ریزی مناسب و هوشیاری اجازه گسترش ویروس را ندهیم و بتوانیم زنجیره انتقال را در همان مراحل اولیه قطع کنیم.

وی ادامه داد: باتوجه به گردش ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور باید برای جلوگیری از گسترش آن تلاش شود که در این زمینه محدود کردن جابه جایی جمعیتی، برگزار نکردن اجتماع‌ها و پرهیز از تماس‌های نزدیک بین افراد تا جایی که ممکن است از جمله راهکارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

خواجه ئیان تاکید کرد: ویروس جهش یافته انگلیسی اپیدمی سنگینی ایجاد می‌کند در همین راستا باید میدان مبارزه را قبل از اینکه اپیدمی گسترش یابد از بیمارستان‌ها به بیرون کشید و پیشگیری را در اولویت قرار داد تا خسارت‌های جانی به کمترین میزان برسد.

وی گفت: در زمان حاضر شمار بستری‌های کرونایی در استان بوشهر از ۶۰ به ۱۲۰ نفر افزایش یافته و این افزایش آمار زنگ خطری برای استان به شمار می‌رود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر