جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۵۸۱
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

فکرشهر: در آئینی با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر از دست‌اندرکاران تدوین سند اجرایی فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر تجلیل به عمل آمد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری ظهر چهارشنبه در آئین تجلیل از فعالان قرآنی مؤثر در تدوین سند چشم‌انداز ۲۰ ساله فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر، تولید این سند بالادستی استان را نتیجه زحمات فعالان قرآنی استان عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اظهار داشت: بعد از تلاش‌ها و پیگیری‌های جدی فعالان قرآنی، امروز شاهد بهره‌برداری و ارائه سند اجرایی فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر استان در برش سال ۱۴۰۰ و در پنج سال دوم سند یعنی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ هستیم.

وی تصریح کرد: تدوین این سند محصول ۵۳۰ نفرساعت کار پژوهشی و مباحثات کارگروهی است و زمینه‌ای برای معرفی استان بوشهر به‌عنوان پایتخت قرآنی کشور محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه قرآنی ابراز داشت: وجود روستای قرآنی چارک به‌عنوان اولین روستای قرآنی کشور، سابقه‌ی قرآنی با عظمت، حضور اساتید برتر و کسانی که در مسابقات متعدد قرآنی رتبه‌های برتر ملی و بین‌المللی را کسب کرده‌اند، سرمایه‌های استان در حوزه‌ی قرآنی محسوب می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تأکید کرد: فعالیت بر اساس سند چشم‌انداز قرآنی باعث جهت‌دهی سیاست‌ها و برنامه‌های کلان استان می‌شود که این مهم، اتفاقی جدید و ارزشمند است.

وی گفت: امروز برنامه تجلیل از دست اندرکاران تدوین و تولید این سند- که همگی از اساتید و فعالان قرآنی استان هستند- برگزار شد و امیدواریم که خداوند توفیق عملی کردن این سند را هم تا انتهای سال به ما عطا کند.

رضا نجفی، استاد قرآنی استان بوشهر، تدوین این سند را نویدبخش حرکتهای آینده‌ساز در عرصه قرآنی دانست و افزود: تدوین سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان نتیجه همت و فعالیت تیمی متشکل از ۳۰ نفر از اساتید قرآنی و فعالان دانشگاهی استان و چند نفر از متخصصین عرصه ملی است.

عبدالرضا عبدالله‌زاده، پیشکسوت قرآنی استان بوشهر در سخنانی بر لزوم توجه و اهتمام بیشتر متولیان امر برای معلم‌پروری در عرصه‌ی قرآنی تأکید کرد.

در این مراسم از فعالان قرآنی مؤثر در تدوین سند قرآنی استان با اهدا لوح، تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر