جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۶۲۵
پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۲

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: اجرای طرح‌های حفظ و توسعه گیاهان در معرض نابودی در دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج‌فارس در دشتستان بسیار ارزشمند و در سطح ملی موفق است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در بازدید از طرح‌های حفظ درخت و درختچه‌های سازگار با اقلیم استان بوشهر در دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج فارس در دشتستان افزود: یکی از مصوبه‌های مهم کارگروه سازگاری با کم آبی کشت و توسعه و ترویج گیاهان سازگار با آب و هوای این استان به شمار می‌رود و تاکنون طرح‌هایی مهم در این ارتباط اجرا شده‌است.

استاندار بوشهر اقلیم این استان را نیمه خشک و خشک دانست و بیان کرد: اگر روی گونه‌های گیاهی ویژه این اقلیم کار نشود با مشکلاتی در بخش‌های گوناگون مواجه می‌شویم.

گراوند یکی از مشکلات مهم استان بوشهر در توسعه گیاهان و گسترش فضای سبز را تامین آب دانست و تاکید کرد: در  سازگار با اجرای طرح‌های مقابله با کم‌آبی و کشت گونه‌های سازگار با این اقلیم، دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر این مسئولیت و مأموریت را بر عهده گرفته است که از محل اعتبارات پروژه‌های تحقیقاتی به تولید و کشت گیاهان سازگار با کم‌آبی کمک می‌شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه پروژه‌ها و فعالیت‌های خوبی اجرا شده‌است گفت: کارهای صورت گرفته در دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر، همانند کارهای انجام شده هم گیاهان را حفظ کرده و هم کارآفرینی کرده‌است.

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر نیز گفت: در این طرح‌ها که با همکاری منابع طبیعی و استادان و دانشجویان این دانشکده ضمن شناسایی گونه‌های گیاهی سازگار با اقلیم استان با روش‌های علمی تکثیر و توسعه می‌یابد.

امین کهن مو افزود: پس از آن نهال‌ها برای کشت در کمربند سبز شهری و معرفی به شهرداری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در این طرح گیاهانی از جمله انارشیطان، کهور ایرانی، آکاسیا، آلویدو و گیاهان مثمر دیگری از جمله انواع کنار کشت و تکثیر شده‌است.

همچنین استاندار بوشهر نمونه‌ای از این گیاهان به نام مورینگاه را طی آیینی به همراه سایر مسئولان غرس کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر