پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۶۴۱
جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

فکرشهر: فرماندار شهرستان دیر گفت: نخستین محموله ترانزیتی کالا در این بندر در قالب رویه "کارنه تیر" به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، کارنه تیر TIR کارنه تیر یک سند گمرکی است برای ترانزیت بین‌المللی کالا در چهارچوب قوانین کنوانسیون تیر. این سند در کشور مبداء صادر شده و حاوی مشخصات کامیون و کالا است و به موجب آن وسیله نقلیه  جاده ای از کشور مبداء از طریق قلمرو کشورهای بین راهی بدون بازرسی گمرکی عبور می کند.

کریم علی حسنی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در گذشته فرایندهای اداری و تاییدی کالا از بندر دیر امکان پذیر نبود که با پیگیری صورت گرفته و همکاری گمرک ایران و استان این امر در قالب رویه کارنه تیر محقق شد.

وی گفت:برای نخستین بار یک محموله کالا از کشور ترکیه به کشور قطر با رویه کارنه تیر از گمرک بندر دیر صورت گرفت.

فرماندار بندر دیر اظهارداشت: اخذ این امتیاز برای تسهیل کالا تجار و بازرگانان ، وقت و هزینه کمتر و از طرفی برای گمرک این بندر که به عنوان گمرک کارنه تیر محسوب می شود،بسیار حائز اهمیت و در تسهیل صادرات بسیار مهم است.

وی یادآورشد: پارسال  در کنار صادرات دیگر فقط ۷۷ کانتینر ترانزیتی صادراتی از بندر دیر انجام شد  که دلیل اصلی آن عدم وجود رویه ترانزیتی کارنه تیر بود .

علی حسنی گفت: ارتقا و تکمیل رویه کالای ترانزیتی و مجوزهای لازم گمرک مبدا در دستور کار بعدی قرار دارد.

وی یادآورشد: امسال بالغ بر ۲۶۴ هزارتن کالا از این بندر صادر شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر