پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: پیش بینی هواشناسی بوشهر از افزایش سرعت باد و خیزش گرد و خاک به‌ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان خبر می‌دهد...
کد خبر: ۸۵۶۶۱
جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۲

فکرشهر: پیش بینی هواشناسی بوشهر از افزایش سرعت باد و خیزش گرد و خاک به‌ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان خبر می‌دهد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صداوسیما، معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز در برخی ساعت‌ها بر سرعت وزش باد بر روی خلیج فارس افزایش می‌یابد و روز‌های شنبه و یکشنبه به سبب وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید شمال غربی، خلیج فارس و سواحل استان به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.
 
زهرا راستگو افزود: در این مدت به‌ویژه در روز یک‌شنبه، در مناطق مرکزی و جنوبی استان همراه با وزش باد، خیزش گرد و خاک منطقه‌ای و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
 
وی به وضعیت جوی و دریایی استان تا فردا اشاره کرد و گفت: آسمان کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی گرد و خاک، در برخی ساعت‌ها احتمال بارش خفیف و پراکنده باران در برخی نقاط و  از فردا کاهش ابر و افزایش سرعت وزش باد خواهد بود.
 
معاون هواشناسی استان ادامه داد: جهت وزش باد بر روی دریا و مناطق ساحلی امروز بیشتر شمال غربی تا شمال با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و دور از ساحل گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و  فردا شمال غربی با سرعت ۱۸ تا ۴۶ و به صورت لحظه‌ای گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.
 
وی اضافه کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل مرکزی و جنوبی تا ۱۵۰ سانتیمتر و فردا به‌تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ و در سواحل مرکزی و جنوبی تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.
 
راستگو گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۲۳ دقیقه بامداد، مد دریا ساعت ۱۱:۲۱ و جزر دوم ساعت ۱۸:۳۸ دقیقه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر