جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر – محمد محمدزاده فرد: همزمان با شروع سال جدید فروش میوه به نرخ دولتی در میوه فروشی های استان بوشهر همانند سایر نقاط کشور آغاز شد...
کد خبر: ۸۵۸۶۴
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰

فکرشهر – محمد محمدزاده فرد: همزمان با شروع سال جدید فروش میوه به نرخ دولتی در میوه فروشی های استان بوشهر همانند سایر نقاط کشور آغاز شد.

در 24 اسفندماه 1399، دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار در مورد نرخ توزیع میوه دولتی اعلام کرد که پرتقال و سیب زرد با نرخ هر کیلوگرم 11 هزار و 800 تومان و سیب قرمز با نرخ هر کیلوگرم 8 هزار و 900 تومان در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود.

در چند روز گذشته چند نفر از مخاطبین با ارسال پیام و برقراری تماس به عوامل «فکرشهر» اعلام کردند که مراکز عرضه میوه شب عید این محصولات را بالاتر از نرخ مصوب و با قیمتی نزدیک به قیمت بازار به مردم ارائه می دهند.

تحقیقات میدانی که در این مورد از طرف این پایگاه خبری صورت گرفت نیز نشان داد مساله صحت داشته و در برازجان سیب قرمز به قیمت 11 هزار و پرتقال به قیمت 13 هزار تومان به فروش می رسد.

حتی در مواردی به نظر می رسد میوه دولتی از طرف مغازه ها به صورت کاملا آزاد به عنوان میوه میدان به مردم فروخته می شود.

فروش بالاتر از نرخ اعلامی دولت در برازجان در حالی انجام می شود که در شهرستان های همجوار دشتستان، این تخلف صورت نگرفته و اهالی این شهرستان ها میوه ها را با همان قیمت اعلام شده خریداری می کنند و تنها مردم دشتستان هستند که این اجحاف در حق آن ها در حال انجام است.

یکی از فروشندگان میوه و تره بار برازجان در این باره به «فکرشهر» گفت که «در گروه اتحادیه اعلام کرده اند که هر کس می خواهد میوه دولتی بفروشد، اعلام کند تا به آن ها نامه دهیم و میوه را از گمرک بوشهر تحویل بگیرد».

وی حرف خود را این گونه ادامه داد که «رفتن به بوشهر مشکلی نیست اما باید کرایه ماشین را هم روی قیمت کشید و نمی توان با قیمت اعلامی دولت آن را به فروش رساند و اتحادیه هم به ما گفته که پس از آوردن، خودتان با قیمت مناسبی به فروش برسانید»؛ {البته این نکته را «فکرشهر» رد یا تایید نمی کند}.

شاید در نگاه اول این حرف درست و منطقی به نظر برسد اما نکته قابل تامل اینجاست که چگونه برای فروشنده در برازجان مقرون به صرفه نیست ولی در شهرستان های بوشهر، تنگستان و گناوه با همان قیمت مصوب به فروش می رسد و مقرون به صرفه است؟

مسوولین شهرستان دشتستان، از فرمانداری و ستاد تنظیم بازار گرفته تا سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اتحادیه مربوطه و حتی تعزیرات، چه می کنند و در حال چه کاری هستند که نظارتی بر این مورد ندارند و حتی شاید می دانند و هیچ عکس العملی نشان نمی دهند؟

در این روزها که مشکلات اقتصادی کمر مردم را خم کرده و هر روز صفی برای کالایی شکل می گیرد، حداقل کاری که مسوولین استانی و شهرستانی می توانند انجام دهند، نظارت بر تقسیم صحیح کالایی است که در بازار عرضه می شود؛ کالایی که خود در بازار عرضه کرده ولی به نظر می رسد نظارتش را رها کرده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر