چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۸۹۸
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴

فکرشهر: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: عملیات پاک‌سازی گورستان انگلیسی‌ها در راستای مطالبات مردمی و اهمیت این اثر تاریخی با همکاری شهرداری و نیروهای خدوم پسماند بوشهر انجام شد.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر روز پنجشنبه به نقل از محمدحسین ارسطوزاده افزود: گورستان انگلیسی ها در بوشهر نماد وطن پرستی و دفاع از تمامیت ارضی کشور است که متجاوزان انگلیسی که در مواجهه با رشادت‌ نیروهای باقرخان تنگستانی و بعدها رئیس‌علی دلواری کشته می‌شدند به خاک سپرده شده‌اند.

وی ادامه داد: شهرداری بوشهر هر سال در بحث پاکسازی آثار تاریخی تعامل بسیار خوبی با این اداره کل دارد و باید قدردان این نیروها باشیم.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر اضافه کرد: بهبود فضای محیطی گورستان انگلیسی ها در آینده، سامان‌دهی و ایجاد فضای سبز در این اثر تاریخی از جمله برنامه های این اداره کل است و تلاش می‌شود در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز شود.

گورستان انگلیسی‌ها در محله‌های جنوبی شهر بوشهر قرار دارد که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

گورستان انگلیسی‌ها مربوط به اواخر دوره قاجار و همزمان با جنگ رئیس‌علی دلواری با متجاوزان انگلیسی است. بعد از اتفاقاتی که در آنجا رخ می‌دهد و جنگ نیروهای مردمی بوشهر با انگلیسی‌ها، کشته‌شدگان انگلیسی شامل سربازان و برخی از سرداران این کشور در این مکان دفن می شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر