جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۹۴۹
جمعه ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴

فکرشهر: دو رأس بره میش تازه متولد شده که طبیعت گردان‌ها پیدا کرده بودند در زیستگاه مناسب رهاسازی شدند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، رئیس پاسگاه محیط بانی شهید محمدی بخش بوشکان گفت: ساعت ۱۷ روز دوشنبه (دوم فروردین) دو نفر از شهروندان شهر کلمه واقع در بخش بوشکانِ شهرستان دشتستان با دو رأس بره میش تازه متولد شده مواجه می‌شوند.
 
مهرداد نوروزی افزود: این دو راس بره میش در حاشیه منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم_تنگ باهوش در حالی‌که سرگردان و از مادر جدا شده بودند، توسط دو طبیعت گرد به  همکاران محیط بان تحویل داده می‌شوند.
 
وی ادامه داد: با نگهداری این دو راس بره میش در شرایط مطلوب، بلافاصله صبح روز سه‌شنبه محیط‌بانان در منطقه مورد نظر حضور یافتند و با دوربین کشی مادر بره‌ها را دیدند.
 
رئیس پاسگاه محیط بانی شهید محمدی بخش بوشکان تشریح کرد: با توجه به هوش سرشار میش و شرایط خاص منطقه به‌ویژه وزش باد و در نظر گرفتن موقعیت امن برای بره‌ها، عملیات رها سازی طراحی  و در دستور کار قرار  گرفت، سپس بره‌ها به نقطه حضور مادر انتقال و برای رها سازی اقدام شد.
 
وی با اشاره به فصل زادآوری حیات وحش و تخم گذاری پرندگان، از مردم و طبیعت گردان درخواست کرد در مناطقی که احتمال آسیب زدن به این چرخه‌ی مهم وجود دارد حضور پیدا نکنند و در صورت مواجه شدن با چنین موقعیت‌هایی با فاصله گرفتن از جانوران، اجازه دهند نوزادان این وحوش بار دیگر در کنار والدین خود قرار گیرند و چرخه زیست طبیعی آنان دچار اختلال نشود.
 
نوروزی عنوان کرد: این اقدامات برای حفاظت از تنوع زیستی، حداقل قدردانی و شکرگذاری از موهبت‌های زیبای الهی و نعمت‌های بی پایان پروردگار است و نقش مهمی در تثبیت بقا و افزایش جمعیت جانوران در زیستگاه‌های طبیعی خواهد داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر