پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۹۶۱
جمعه ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

فکرشهر: نخستین آزمایشگاه تشخیص و آنالیز مواد مخدر نیروی انتظامی در استان بوشهر راه‌اندازی شد.

به گزارش فکرشهر از پلیس، فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: این نخستین آزمایشگاه آنالیز مواد مخدر در استان بوشهر است که نقش تعیین کننده‌ای در تشخیص مواد مخدر خواهد داشت.
 
سردار خلیل واعظی بیان کرد: از آنجا که گاهی قاچاقچیان داشتن مواد مخدر را کتمان و یا نوع آن را به درستی نمی‌گفتند و این موضوع در مجازات آن‌ها تاثیر داشت، راه‌اندازی چنین آزمایشگاهی در استان بوشهر یک ضرورت بود.  
 
وی یادآور شد: پیش از این برای آنالیز مواد مخدر کشف شده در استان نمونه مواد به استان فارس یا تهران ارسال می‌شد که زمان زیادی می‌برد.
 
رئیس پلیس استان بوشهر گفت: پیش از این تجهیزات و کارشناس مورد نیاز برای این کار در استان بوشهر نبود و با پیگیری‌های صورت گرفته دو نفر  برای دوره آموزشی به تهران اعزام شدند و اینک به عنوان متخصص در آزمایشگاه مشغول به کار هستند.
 
وی هزینه تجهیزات و امکانات راه‌اندازی این آزمایشگاه را بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان عنوان کرد که پارسال کار تجهیز، خریداری و نصب‌شان انجام شده است.
 
سردار واعظی در مورد اینکه این آزمایشگاه قادر به تشخیص و آنالیز چه مواد است نیز گفت: با توجه به تجهیزات مناسب، هر آنچه که در آزمایشگاه‌های دیگر  انجام می‌شود آزمایشگاه استان بوشهر نیز قادر به انجام آن است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر