شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۵۹۹۷
شنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴

فکرشهر: استاندار خوزستان در خصوص مراسم نیمه شعبان و ۱۳ فروردین‌ماه گفت: مراسم نیمه شعبان به ویژه در شهرهای قرمز و نارنجی برگزار نخواهد شد و سیزده به در نیز در خوزستان نخواهیم داشت؛ ضابطین و عوامل مختلف از انجام چنین کارهایی جلوگیری کنند تا تجمعات، موجب ابتلای افراد بیشتری نشود و میزان فوتی و بستری کاهش یابد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۷ فروردین‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری در استان اظهار کرد: در کل احساس می‌کنم روند بیماری در خوزستان نزولی بوده است اما در برخی از شهرها که رعایت نشد، روند تغییر کرد و شهرهای قرمز استان از هشت شهر به ۱۱ شهر افزایش یافت.

وی افزود: دقیقا همان شهرستان‌هایی که مراسم با شدت زیادی برگزار شد، به وضعیت قرمز برگشتند. صاحبان عزا و جشن‌ها بدانند که با این کارشان موجب عذاب مردم شدند. فرمانداران نیز بدانند اگر سهل‌انگاری کنند، دچار این حالت می‌شوند.

استاندار خوزستان گفت: تلاش می‌کردیم خرمشهر از حالت نارنجی به زرد تبدیل شود، اکنون به دلیل برگزاری چند مراسم عزاداری با جمعیت زیاد، به قرمز تبدیل شده و بیماری دامنگیر همه شده است.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: کسانی که به پروتکل‌های بهداشتی توجه نمی‌کنند، به طور غیر مستقیم عامل سرایت ویروس به مردم هستند و اگر کسی فوت کند، این افراد باید محاکمه شوند و با آن‌ها برخورد شود.

وی افزود: از شورای تامین شهرستان‌ها می‌خواهیم سلاح‌هایی که در این مراسم‌های عزاداری و جشن به کار گرفته می‌شود را سریعا توقیف کنند و جواز اسلحه‌ها باطل شود و صاحبان سلاح‌های بدون مجوز نیز محاکمه شوند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: معنی ندارد در شرایطی که می‌گوییم اجتماعات موجب گسترش ویروس و ابتلا و حتی مرگ مردم می‌شود، این مراسم را حتی مسلحانه (با تیراندازی در مراسم) برگزار کنند. برگزاری چنین مراسمی کار اشتباهی است و موجب بدتر شدن اوضاع شیوع کرونا می‌شود.

وی افزود: اگر مردم به ویژه این اقشار خاص رعایت کنند، به زودی وضعیت شیوع کرونا به حالت عادی برمی‌گردد و از وضعیت قرمز و نارنجی خارج می‌شویم. از مردم می‌خواهیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

سلیمانی‌دشتکی در خصوص مراسم نیمه شعبان و ۱۳ فروردین‌ماه نیز گفت: مراسم نیمه شعبان به ویژه در شهرهای قرمز و نارنجی برگزار نخواهد شد و سیزده به در نیز در خوزستان نخواهیم داشت؛ ضابطین و عوامل مختلف از انجام چنین کارهایی جلوگیری کنند تا تجمعات، موجب ابتلای افراد بیشتری نشود و میزان فوتی و بستری کاهش یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر