جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۰۰۵
شنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

فکرشهر: فرمانده مرزبانی استان بوشهر گفت: ارزش کالا‌های کشف شده در مرز‌های دریایی این استان در سال ۱۳۹۹ بیش از ۴۱۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال پیش از آن ۱۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر از صداو سیما، سردار ولی الله رضایی‌نژاد در جمع خبرنگاران بیان کرد: مبارزه با قاچاق کالا در اولویت برنامه‌های دریابانی و مرزبانی است و با توجه به اینکه پارسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید» نامگذاری شد  نیروی انتظامی، مرزبانی و دریابانی تدابیر ویژه‌ای به منظور حمایت و پشتیبانی بیشتر از تولید کنندگان داخلی در نظر گرفتند.
 
وی افزود: در همینه زمینه ماموران مرزبانی استان بوشهر موفق شدند با انجام ۳۶ هزار گشت دریایی و مرزی در طول سال ۱۳۹۹، تعداد ۱۹۸ فروند شناور متخلف و ۳۶ دستگاه وسیله نقلیه که در زمینه قاچاق کالا فعالیت می‌کردند را توقیف کرده و ۵۶ نفر متهم را دستگیر و تحویل مراجع قضایی دهند.
 
فرمانده مرزبانی استان بوشهر همچنین با اشاره به کشف ۴۴۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سال گذشته ادامه داد: با اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق، ۴۴۸ هزار لیتر مواد نفتی، ۱۱ هزار کیلوگرم انواع پوشاک، ۴۹۹ هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی و ۳۴ هزار دستگاه لوازم الکتریکی قاچاق در مرز‌های دریایی استان کشف شد.
 
وی همچنین از کشف ۷۱۸ قلم دارو و تجهیزات پزشکی قاچاق خبر داد و عنوان کرد: با تلاش مرزبانان، پارسال انواع کالا‌های قاچاق در سواحل و مرز‌های دریایی استان بوشهر کشف و ضبط شده است.
 
سردار رضایی‌نژاد ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده در سال ۹۹ را افزون بر ۴۱۶ میلیارد تومان دانست که نسبت‌به سال پیش از آن ۱۹ درصد افزایش یافته است.
 
وی ضمن اشاره به متلاشی شدن ۲ باند کلان قاچاق کالا در یک‌سال گذشته بیان کرد: با خدمت شبانه‌روزی مرزبانان مستقر در نقاط مختلف مرز‌های دریایی استان، توانستیم امنیت و رفاه را برای مردم به خصوص مرزنشینان و ساحل‌نشینان به ارمغان بیاوریم.
 
فرمانده مرزبانی استان بوشهر با قدردانی از همکاری مردم ساحل‌نشین و مرزنشین در توسعه کشور بیان کرد: پیشرفت اقتصادی کشورمان با جلوگیری از کالای قاچاق و حمایت مردم از کالای ایرانی محقق خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر