جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۰۷۰
يکشنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

فکرشهر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با دقت و ظرافت بر روابط راهبردی با دیگر کشورها نظارت می‌کند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی نماینده، ابراهیم رضایی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به امضای توافق ۲۵ ساله ایران و چین اظهار داشت: با توجه به افول قدرت آمریکایی‌ها و تجربه بدی که از آنها در برجام داشتیم بهترین راهکار ایجاد روابط راهبردی با همسایگان و قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی است.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این روابط تجاری نباید فصلی و فقط به بارانداز کالاهای نامرغوب محدود شود بلکه باید کاملاً راهبردی و بلندمدت باشد.

وی افزود: ایران در موقعیت ژئواکونومیک و ژئواستراتژیک خاصی قرار دارد و همکاری بلندمدت و راهبردی می‌تواند به دو کشور کمک شایانی کند. چینی‌ها با ایده یک کمربند-یک راه به ظرفیت ایران نیاز ویژه‌ای دارند و ایران می‌تواند یک هاب تولید و صادرات با شرکت‌های چینی باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این ارتباط می‌تواند در تغییر نگاه غربی‌ها نیز تأثیر بگذارد و از ایجاد چنین روابط راهبردی به عنوان یک برگ برنده در پرونده‌های فی‌مابین استفاده شود.

رضایی گفت: هر چند همکاران ما در مجلس نسبت به روابط راهبردی با همه کشورها استقبال می‌کنند ولی قطعاً با دقت و ظرافت بر این کار نظارت خواهیم کرد و اسیر هیجانات کاذب نخواهیم شد.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش ما در بهتر شدن سند و اجرای آن بوده و خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر