شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۱۱۲
سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

فکرشهر: فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با اعزام نیروهای یگان حفاظت به ارتفاعات کردلان در منطقه تنگ شور شهرستان دشتی تلاش برای خاموش کردن آتش ادامه دارد.

به گزارش فکرشهر، سرهنگ فیض الله رزمجو در گفت و گو با ایرنا افزود: با هماهنگی انجام شده نیروهای یگان حفاظت ازشهرستان‌های جم، دیر، کنگان و نیروهای امدادی محلی به منطقه آتش سوزی اعزام شده اند.

وی ادامه داد: آتش سوزی ارتفاعات کردلان دشتی در منطقه تنگ شور در نزدیکی کوه نمک از ساعت ۱۸ شامگاه دوشنبه آغاز شده و همچنان در آتش می‌سوزد.

رزمجو افزود: انتظار می‌رود تا ظهر امروز  آتش ارتفاعات کردلان در منطقه تنگ شور شهرستان دشتی مهار شود.

وی اضافه کرد: پیش از این نیز در یک مورد آتش سوزی در اراضی ملی روستای گنخک شیخا بخش کاکی  شهرستان دشتی پنج هکتار از مراتع این منطقه و تعداد ۲۰ اصله درختچه کُنار دچار قسمتی سوختگی، حدود ۱۰ درختچه شیربادام به طور کامل و حدود هزار بوته نیز در آتش سوخت.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته به علت تراکم پوشش علفی یکساله خشک از نوع بهمن، خطر آتش سوزی بسیار بالا است.

وی ادامه داد: باتوجه به سابقه آتش سوزی‌های سال گذشته در شهرستان، همکاری نهادهای مرتبط از جمله اداره حفاظت از محیط زیست و اهالی منطقه برای پیشگیری و همچنین تدارک تجهیزات و امکانات کافی اطفای حریق از جمله استقرار بالگرد در شهرستان دشتی ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر