جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۱۱۶
سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان دشتستان از رنگ زرد کرونایی به نارنجی تغییر رنگ داد.

به گزارش فکرشهر، دکتر سعید کشمیری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براین اساس شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دیلم و دشتستان در شرایط نارنجی و شهرستان‌های دشتی، تنگستان، کنگان، دیر، جم و عسلویه در وضعیت زرد قرار دارند.

وی بیان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده میزان ابتلا در استان بوشهر از ۱۰۰ نفر در هفته به ۷۰۰ نفر افزایش یافته‌است. 

کشمیری اضافه کرد: همچنین میزان بستری‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر به ۳۰ درصد رسیده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این افزایش میزان بستری و ابتلا ناشی از شرکت افراد در جشن‌ها، مسافرت‌ها و مراسم‌ و مسافرت در این مناطق است.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط فرض ما بر این است که ویروس غالب از نوع ویروس جهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در باره واکسن کرونا گفت: تاکنون ۱۰ هزار دوز واکسن وارد استان بوشهر شده‌است که براساس برنامه ریزی باید پنج هزار نفر واکسن دریافت کنند که تاکنون سه هزار نفر در این استان واکسینه  شده‌اند.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان تعطیلات انتظار می‌رودهمه این افراد واکسن کرونا را دریافت کنند.

کشمیری یادآور شد: همچنین استان بوشهر درخواست ۱۰ هزار دوز واکسن کرونا نیز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کرده‌است که انتظار می‌رود تامین و در اختیار این استان قرار گیرد.

وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام تا پایان فصل بهار باید ۲۵۰هزار نفر از جمعیت آسیب پذیر استان بوشهر افراد مسن، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، زنان باردار و افراد با مشاغل سخت و حساس واکسن کرونا دریافت کنند.

کشمیری گفت: در زمان حاضر ۱۳۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این تعداد ۱۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که ۶ نفر از آنان در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

وی ادامه داد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۲۲ هزار و ۶۸۸ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده و تاکنون ۸۹۳ نفر در این استان به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر