شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۶۱۱۹
سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

فکرشهر: مواد غذایی فراوری شده مانند دونات‌های پر از شکر، سرشار از چربی و مواد نگهدارنده هستند که برای سلامتی شما مضر محسوب می‌شوند. خوردن غذا‌هایی با مواد نگهدارنده سنگین می‌تواند خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را افزایش دهد. هر وعده غذایی فراوری شده روزانه می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از انتخاب، بسیاری از  غذا‌های فرآوری شده به علت ارزان بودن مورد علاقه بسیاری از مردم در سراسر جهانند،   اما مصرف بیشتر غذا‌های فرآوری شده با افزایش خطر بیماری‌های قلبی و مرگ همراه است. تحقیقات گذشته همچنین این غذا‌های مملو از مواد نگهدارنده را به افزایش وزن، سرطان و مرگ زودرس مرتبط کرده است.

بسیاری از مطالعات، از جمله مقاله اخیر مجله قلب و عروق ایالات متحده، ثابت کرده است که خطرات سلامتی برای افرادی که مقدار بیشتری غذای فراوری شده می‌خورند، بیشتر است. هر وعده روزانه غذای فراوری شده با ۷ ٪ افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و ۹ ٪ افزایش خطر مرگ به دلیل بیماری عروق کرونر قلب مرتبط است، بر اساس داده‌های بیش از ۳۰۰۰ بزرگسال که تقریباً ۲۰ سال پیگیری شده اند، این نتایج قابل استنادند.

دکتر فیلیپا ژول، نویسنده اصلی مقاله، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: (غذا‌های فراوری شده در رژیم‌های غذایی بسیار رایج هستند. حتی گزینه‌های به ظاهر سالم مانند لقمه‌های پروتئینی، غلات صبحانه و بیشتر نان‌های تولید شده صنعتی مملو از مواد نگهدارنده و قند، نمک و چربی است.)

تغییر رژیم غذایی می‌تواند خطرات سلامتی را اصلاح کند، اما قابلیت دسترسی نیز مهم است اگرچه می‌دانیم که این نوع غذا‌ها برای سلامتی ما مضر هستند، اما غذا‌های فراوری شده بیش از نیمی از کالری روزانه در رژیم‌های غذایی متوسط ​​آمریکایی را تشکیل می‌دهند.

دکتر ژول، عضو هیئت علمی دانشگاه نیویورک، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: (از آنجا که رژیم غذایی نامناسب یک عامل خطرناک ایجاد کننده بیماری‌های قلبی است، با اصلاح رژیم غذایی می‌توان از این مشکل پیشگیری کرد.)

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر