شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۶۱۴۷
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

فکرشهر: مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر گفت: مرجع علمی- آزمایشگاهی دانشگاه تهران، علت تلف شدن ماهی‌ها در ساحل عسلویه این استان را آسیب‌های بافتی به آب‌شش ناشی از مرگ و میر خارج از آب اعلام کرده‌است.

به گزارش فکرشهر، فرهاد قلی‌نژاد روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این نتایج هیستوپاتولوژی ماهی‌های نمونه برداری شده نشان می‌دهد که تلف شدن این دسته از ماهی‌ها متاثر از از آلایندگی‌های محیطی نبوده‌است و احتمال رهاسازی پس از صید و مرگ آنها افزایش می‌یابد.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های اولیه کارشناسان محیط زیست همه واحدهای صنعتی منطقه در روزهای منتهی به این رخداد، فعالیت نرمال داشته‌اند و گزارشی مبنی بر وقوع آلودگی دریافت نشده‌‍‍است.

قلی نژاد ادامه داد: همچنین این ماهی‌ها از گونه کتو و از خانواده گیش ماهیان هستند که بصورت گله‌ای در سطح و در آب‌های عمیق حرکت و مهاجرت می‌کنند و تاثیر انتشار آلودگی بصورت نقطه‌ای در دور از ساحل امکان ندارد و آلودگی صنایع بیشتر بر آب‌های کم عمق ساحلی اثر می‌گذارد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: علاوه بر این ماهی‌های مشاهده شده در ساحل در حال فساد بوده‌اند که این امر نشان می‌دهد این مرگ و میر ناشی از آلودگی ساحل و مرگ زود هنگام نبوده‌است.

وی اظهار کرد: حساسیت افکار عمومی استان بوشهر نسبت به این رخداد مهم که با سلامتی و تغذیه مردم در ارتباط است و محیط زیست پیرامونی و احساس مسئولیت و دغدغه انسانی هم استانی‌ها جای خرسندی و قدردانی دارد.

 چهارم استفند ماه ۹۹ تصاویری مبنی بر تلف شدن جمعی از ماهی‌ها در ساحل عسلویه منتشر شد که واکنش‌های بسیاری به دنبال داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر