پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۲۱۴
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر گفت: در اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی ۱۱ واحد متخلف به دلیل رعایت نکردن اصول و موازین بهداشتی پلمب و ۶ واحد نیز به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گزارش فکرشهر، احمد آخوندی در گفت و گو با ایرنا افزود: از زمان اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی یکهزار و ۲۰۰ بازدید از صنوف و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان دیر انجام شد.

وی اضافه کرد: در این ارتباط ۴۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در بازار عرضه کشف و پس از حذف از چرخه توزیع معدوم شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی توسط متصدیان صنوف مختلف یادآور شد: تامین سلامت و امنیت غذایی مردم از اهداف شبکه بهداشت و درمان است و با صنوفی که باعث به مخاطره افتادن امنیت غذایی شهروندان شده و بهداشت عمومی را نادیده گیرند بدون اغماض برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

آخوندی گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی با سامانه تلفنی ۱۹۰ تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند

وی افزود: نظارت بر فعالیت صنوف تهیه و توزیع مواد غذایی و انجام بازدیدهای بهداشتی یکی از وظایف و ماموریت‌های واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای است که به صورت مستمر توسط بازرسان بهداشت محیط انجام می‌شود.

آخوندی ادامه داد: این بازرسی‌ها شامل اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی است و در این ارتباط تلاش همه همکاران بر آن خواهد بود تا بتوانیم در رسالت خطیری که بر عهده داریم، موفق عمل کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به تشدید نظارت‌های بهداشتی در این شهرستان گفت: ۱۳ تیم نظارت بهداشت محیط در شهرستان دیر در دو نوبت صبح و عصر و  از ساعت ۸ تا ۲۰ در همه ایام بویژه روزهای تعطیل بر مراکز و اماکن حساس نظارت داشته و به طور ویژه  فعالیت می‌کنند.

وی به اهمیت حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و نیز کنترل بیماری‌های قابل انتقال از آب و مواد غذایی اشاره و تصریح کرد: برای نظارت بر سیستم آب شرب در مناطق شهری و روستایی ۸۰۰ مورد کلرسنجی و ۴۶ مورد نمونه‌برداری میکروبی انجام شده‌است.

آخوندی با اشاره به سنجش سلامت مواد غذایی با استفاده از تجهیزات پرتابل گفت: ۳۵۰ مورد سنجش با استفاده از تجهیزات پرتابل در محل تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفته است که این نشان از اهمیت و حساسیت بازدیدها و توجه ویژه کارشناسان این شبکه به سلامت مواد غذایی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر