پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونای انگلیسی کلیه سواحل، بوستان‌ها، پارک‌ها و پارک‌های جنگلی به‌ویژه در شهرستان‌های نارنجی تا اطلاع ثانوی تعطیل است...
کد خبر: ۸۶۲۹۰
جمعه ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونای انگلیسی کلیه سواحل، بوستان‌ها، پارک‌ها و پارک‌های جنگلی به‌ویژه در شهرستان‌های نارنجی تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری، عبدالکریم گراوند در نخستین نشست ستاد مقابله با کرونا استان در سال ۱۴۰۰ افزود: با توجه به اعلام رنگ‌بندی وزارت بهداشت شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دیلم و گناوه نارنجی بوده و تا اعلام بعدی وزارت بهداشت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی شهرهای نارنجی به سایر شهرها ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر به پیک چهارم بیماری واردشده است تصریح کرد: عدم حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌های نارنجی به میزان یک‌ دوم و اولویت با بیماران حاد تنفسی، جانبازان شیمیایی، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، زنان باردار و دارای کودک معلول و بیماری خاص است.

استاندار بوشهر گفت: با توجه به زرد بودن مابقی شهرستان‌های استان میزان عدم حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی یک ‌سوم است.

گراوند با بیان اینکه محدودیت تردد شبانه در کلیه شهرستان‌های استان از فردا ـ ۱۴ فروردین ماه ـ از ساعت ۲۲ الی ۳ صبح اعمال می‌شود بیان داشت: با توجه به روند افزایشی مبتلایان و بستری‌ها و قرار گرفتن چهار شهرستان استان در وضعیت نارنجی، برگزاری هرگونه مراسم در باغ ویلاها ممنوع بوده و باید نسبت به پلمب باغ ویلاهای متخلف اقدام شود.

وی عنوان کرد: با توجه به روند صعودی مبتلایان و نیاز به افزایش مراکز نمونه‌گیری، دانشگاه ‌علوم ‌پزشکی بایستی مکان‌های موردنیاز خود در هر شهرستان را با اولویت مدارس به ستاد مدیریت بیماری کرونا استان اعلام نماید، همچنین به‌منظور تامین نیروی انسانی در رهگیری و نمونه‌گیری، بسیج جامعه پزشکی استان با دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم به عمل آورد.

استاندار بوشهر افزود: به‌منظور پیشگیری از چرخش بیماری کرونا در سطح جامعه بایستی گروه‌های مراقبت و قرنطینه در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نظارت خود را بر افراد درون قرنطینه افزایش داده و در خصوص جلوگیری از شکسته شدن قرنطینه تدابیر لازم را انجام دهند.

گراوند تاکید کرد: به‌منظور فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، صداوسیمای مرکز استان باید نسبت به تهیه و تدوین برنامه در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خیز جدید بیماری، همه‌گیری ویروس جهش‌یافته و عملکرد قرارگاه جهادی حاج قاسم سلیمانی اقدام نماید.

وی تصریح کرد: با توجه به روند رو به رشد بیماری و افزایش بستری‌ها در استان، مدیریت بحران استانداری با همکاری سپاه امام صادق منطقه دوم نیروی دریایی سپاه تمهیدات لازم نسبت به استقرار بیمارستان صحرایی در نقاط پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی اقدام کند.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: به‌منظور پیشگیری از شیوع و انتقال بیماری کرونا کلیه صنوف طبخ و عرضه غذا به‌ویژه رستوران‌ها به‌خصوص در شهرستان‌های نارنجی موظف به ارائه خدمات به‌صورت بیرون بر بوده و در صورت تخلف دانشگاه علوم پزشکی با همکاری اصناف نسبت به پلمب صنف مزبور اقدام نمایند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر